Pagina 1 van 2
Geplaatst: wo nov 12, 2003 4:20 pm
door lokmeijer
Probleempje: als ik 's ochtends mijn auto lekker warm wil krijgen en daarom de ventilator aanzet, wil het nog wel eens gebeuren dat hij gaat 'krijsen'. De eerste keer reed ik bijna van de weg van schrik, nu weet ik dat ik hem dan even uit moet zetten en weer aan moet doen. Heeft iemand een permanente oplossing voor dit probleem?
Geplaatst: wo nov 12, 2003 4:40 pm
door Goof
Bekend probleem met een bekende oplossing. Verkoop dat ding elke keer als ie het doet een kneiter van een mep. Werkt bij dieren ook erg goed als ze iets fout doen overigens, maar of er verband is...?
Of er echte definitieve oplossingen bestaan weet ik eigenlijk niet.
Geplaatst: wo nov 12, 2003 5:05 pm
door Jan-San
Beetje vet aan het motortje doen, misschien?
Moet wel alles los halen.Is dat wel de moeite?
Geplaatst: wo nov 12, 2003 5:09 pm
door lokmeijer
Bedankt, ik ga maar eens beginnen met slaan want zo technisch ben ik nou ook weer niet. Mocht ik hier genoeg van krijgen ga ik het vet proberen.
Geplaatst: wo nov 12, 2003 6:39 pm
door David
Op 2003-11-12 16:05, schreef Jan-San:
Beetje vet aan het motortje doen, misschien?
Moet wel alles los halen.Is dat wel de moeite?
Ja, zoiets als remmen smeren.....
Gewoon eens flink op hengsten en je radio wat harder zetten!
Geplaatst: do nov 13, 2003 12:42 am
door Voormalig Steunpunt NO
Bekend probleem.
Aanzetten en krijsen komt vaak voor bij koude.
Wordt de auto warmer, dan is het krijsen ook over.
De beste oplossing is de kachel vervangen.
Ik heb een aantal warme en "stille" kachels op voorraad
Kosten 20 Euro per stuk
Harry Velthuis Steunpunt NO 0591 618696
Geplaatst: do nov 13, 2003 1:52 am
door jbeekmann
Kachel uitbouwen is het meeste werk bij dit probleem... Complete dashboard moet nl. los. Als je 'm d'r uit hebt even alles los, stof d'r uit en met teflonspray smeren. Check ook de koolborstels even en vervang ze zonodig.
Geplaatst: wo nov 19, 2003 2:52 pm
door koningozzo
He, dat heb ik ook. Ik rijd altijd gewoon door met dat krijsen en zet de radio wat harder, na 5 minuten houdt het standaard op. Een nieuwe kachel komt er wel als het probleem te erg wordt.
Geplaatst: wo nov 19, 2003 5:40 pm
door lokmeijer
Aan- en uitschakelen werkt ook! Die van mij gaat zo hard dat daar geen radio overheen kan.
Bedankt voor alle tips trouwens, ik hou het nu maar bij aan- en uitschakelen of slaan. Mocht het erger worden dan ga ik maar eens kijken of ik het technisch op kan lossen.
Geplaatst: do nov 20, 2003 4:05 pm
door koningozzo
Haha, mijn radio gaat zo hard dat de ventilator daar niet boven uit komt.........
Geplaatst: za dec 06, 2003 4:01 pm
door coen
Bij mij en mijn mede-pasagiers staat dat krijsen bekend als "de olifant". Ik heb een keer een vier gehad die niet krijste, ik vond het een gemis en ben blij dat mijn huidige het weer doet.
Geplaatst: di dec 09, 2003 11:16 am
door Bauke
Geplaatst: zo nov 19, 2006 10:26 pm
door FF Erik
Ik heb bij koud weer ook zo'n krijsende ventilator en weet al precies waar ik (voorzichtig) op moet rammen.
Maarrr...
Ik wil binnenkort een nieuwe radio + speakers in mijn console in gaan bouwen.
Deze console zit trouwens met popnagels vast. Is dit normaal?
Ik moet die hele console toch loshalen en nou vraag ik me af of ik dan gelijk de ventilator kan smeren.
Wie weet meer?
Geplaatst: ma nov 20, 2006 10:20 am
door brecht
Als de console los is moet je nog steeds je dashboard loshalen om vervolgens weer je kachelbehuizing los te kunnen maken. Echt veel verder ben je met een losse console dus nog niet.
De kachelbehuizing zit vast aan je schutbord (ik geloof slechts 2 plaatschroeven), je dasboard zit daar over heen gemonteerd. (met 3 schroeven bovenaan). Als de dashboard er echt af gaat moet ook het plastic om je stuur en het tellerhuis los. Dat is lastiger, maar voor je kachel moet ie alleen maar ff los van het schutbord Als je het netjes doet en goed kijkt voor je te hard trekt is het allemaal niet zo veel werk.
Die console hoort trouwens met twee boutjes en moertjes vast te zitten. Misschien dat je dat gelijk in ere kan herstellen als hij er toch af is?
Geplaatst: ma nov 20, 2006 1:24 pm
door 4TL
Console hoort vast te zitten met een parker-plaat verbinding.
er zitten helemooie uitsparingen in de kachelunit waar je de plaatjes in kan schuiven.