Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma nov 10, 2003 10:06 pm
door Gast
Wie heeft er ervaring mee om een 5 bak op 845 motor te zetten? Is er ruimte om het differentieel om te draaien. En heeft het effect op de topsnelheid en is het motorgebrul bij 110 dan ook minder?

P. Oud

Geplaatst: ma nov 10, 2003 10:34 pm
door Ron
Als het past zal het gebrul minder zijn. De 5e schijnt een versnelling te zijn die "erbij" gezet is. Als je bij die snelheid in z'n 5 zit mag je verwachten dattie minder toeren maakt.
Diff weet ik niks van.

Geplaatst: ma nov 10, 2003 10:41 pm
door an3s
Het schijnt bij de 4-bak mogelijk te zijn het diff. om te draaien en aangezien een 5-bak een 4-bak met een puist schijnt te zijn zou dat dus ook moeten kunnen.

Geplaatst: ma nov 10, 2003 11:36 pm
door Goof
Ik heb de 5 en 4 bak met elkaar vergeleken en voor zover ik kan zien is het binnenwerk precies hetzelfde, alleen zit er bij de 5 bak een extra aluminium box voor aan de bak met de 5e versnelling.

Geplaatst: di nov 11, 2003 12:16 am
door Voormalig Steunpunt NO
Moet je doen Paul!
Heb je 1 versnelling vooruit en 5 achteruit.
De 850 motor draait immers andersom t.o.v. de 1100 motor!
Inderdaad keihard achteruit in 5 met weinig toeren.

Geplaatst: di nov 11, 2003 12:25 am
door Goof
Hij wilde het diff toch omdraaien. Dan heb je daar geen last meer van en rijdt ie weer gewoon voorruit met 5 versnellingen.

Geplaatst: di nov 11, 2003 9:48 am
door Jan-San
Hahaha lol :lol: :lol:
Maar als het regent zie je nix!

Geplaatst: di nov 11, 2003 10:49 pm
door Willem de Zwijger
Ik zou me voor kunnen stellen dat die vijfde versnelling heel ongunstig uit zou kunnen komen met zo'n licht motortje, waardoor ie de snelheid niet vast zou kunnen houden. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het geprobeerd heeft.

Geplaatst: wo nov 12, 2003 10:08 am
door Jan-San
Nou, dan is dat de moeite wel waard. Proberen, en dan weten we het alemaal! :wink:

Geplaatst: wo nov 12, 2003 10:11 am
door David
Als je toch grootse plannen hebt (in de vorm van motoren uitbouwen en versnellingsbakken omwisselen), begin dan met een grotere motor, dan ben je meteen van al het gezeik af zeg maar. Als je de motor met die vijfbak "totübersetzt", kan je alles nog een keer uit elkaar halen