Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma nov 10, 2003 6:37 pm
door Emma
Afgelopen week hebben we de versnellingsbak van onze vier vervangen met een die we van Ton hebben gekregen.Helaas hebben we nu hetzelfde probleem: In z'n drie kan je doortrekken tot 110, in de vier valt daarna het vermogen compleet weg en zakt 'ie terug tot krap 100. Geen knalletje overigens, dat ik gehoord heb. Paul dacht dat we misschien de bak van een f6 hebben geplaatst. Volgens hem ziet die er verder precies hetzelfde uit. Iemand nog andere tips/ideeen?
Geplaatst: ma nov 10, 2003 6:41 pm
door Goof
Het is toch niet zo dat ie in z'n 4 wel ontzettend veel toeren gaat maken he? In dat geval zou het kunnen zijn dat je drukgroep niet goed meer is en de koppeling dus gaat slippen bij dergelijke krachten.
In principe zou de wagen dit in elke versnelling moeten doen, als je de kracht maar groot genoeg maakt. Wat gebeurt er als je de wagen heel zwaar belast rijdt? Andere auto erachter hangen of remmend rijden of zo?
Geplaatst: ma nov 10, 2003 6:50 pm
door Emma
Nee, geen toeren in z'n vier, lijkt meer of alles gewoon ophoudt zal ik maar zeggen.
Wat ie zwaar belast doet weet ik even niet, want de vier staat momenteel in Eindhoven bij Paul.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 7:18 pm
door Alain Prost
Op 2003-11-10 17:37, schreef Emma:
Afgelopen week hebben we de versnellingsbak van onze vier vervangen met een die we van Ton hebben gekregen.Helaas hebben we nu hetzelfde probleem: In z'n drie kan je doortrekken tot 110, in de vier valt daarna het vermogen compleet weg en zakt 'ie terug tot krap 100. Geen knalletje overigens, dat ik gehoord heb. Paul dacht dat we misschien de bak van een f6 hebben geplaatst. Volgens hem ziet die er verder precies hetzelfde uit. Iemand nog andere tips/ideeen?
Tips..... niet tegen de wind rijden,of alpine
blok inbouwen...

Geplaatst: ma nov 10, 2003 7:39 pm
door Ton
Emma,
Het is toch echt een bak uit een GTL.....
Het is jullie iig gelukt om hem erin te krijgen!!Goed bezig geweest!!
Geplaatst: ma nov 10, 2003 8:20 pm
door R4F6GTX Automaat
Geplaatst: ma nov 10, 2003 8:22 pm
door R4F6GTX Automaat
Dat maar 110 rijden ligt niet aan de bak. Dat ding loopt gewoon erg slecht. Motor een keer goed afstellen dan zal het een stuk beter gaan. Hij is trouwens wel érg rot aan de onderkant; valt een beetje tegen. Maar komt toch wel goed. Je benzineleiding is trouwens ook helemaal rot. Wat doen we daarmee? bel of mail effe.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 10:44 pm
door an3s
6mm koperen remleding voor gebruiken of LPG leiding (dan zit er gelijk rubber omheen).
remleiding hier in Delft: 15 euro voor 5 meter.
Geplaatst: vr nov 14, 2003 8:48 pm
door R4F6GTX Automaat
De (vaccuum)vervroeger van je R4tje zit vast. Ik heb er wat olie in gedaan, misschien dat er beweging in komt, maar dat is een van de redenen dat ie niet lekker loopt.