Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma okt 20, 2003 6:14 pm
door jbeekmann
Hoe makkelijk past een 1108je in een F4? Is dat gewoon: motor+bak eruit >> motor+bak 1108 erin, vastbouten klaar?!
Geplaatst: ma okt 20, 2003 6:45 pm
door Goof
Yep. Wel ff ook de radiateur overnemen. Ik zou zelfs overwegen om voor de rally een AT radiateur te monteren met dubbele fan.
En dikke wielen eronder, dan is de druk per vierkante cm. lekker laag en de kans op vast zitten dus beduidend kleiner.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 6:57 pm
door jbeekmann
radiator, accoord, heb ik van de GTL ook nog. Is die van een AT groter? en zo ja, heeft iemand die voor ons? Ik heb al zitten kijken naar een dubbele fan, maar dat wordt passen en meten... Die wielen, daar heb ik ook over nagedacht. Het probleem is dat je ook reservewielen wil meenemen, liefst een stuk of drie. Dan heb je dus al 7 brede velgen incl. band nodig. Zodra je daar doorheen bent kan de technische ondersteuning je alleen maar helpen met 135 en 145 bandjes...
Geplaatst: ma okt 20, 2003 7:28 pm
door Goof
je kunt beter starten op 4 smalle en pas over gaan op breder als het terrein het vereist of toelaat. Ik neem overigens aan dat de organisatie wel zorgt voor een mogelijkheid om banden te wisselen bij elk kamp. In dat geval gewoon een voorraadje 175 of 185 banden meenemen. En natuurlijk een paar busjes instant tyre inflater.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 7:29 pm
door Goof
En ja, de radiateur van een AT is behoorlijk groter. Ik zoek er ook nog 1, maar ga denk ik toch voor de nieuwe.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 7:35 pm
door jbeekmann
enig id wat die kosten?
Geplaatst: ma okt 20, 2003 7:41 pm
door jbeekmann
trouwens, dat banden wisselen moet idd vast wel kunnen. Heeft er iemand 7 brede velgen in de aanbieding/sponsoring?
Geplaatst: ma okt 20, 2003 10:42 pm
door Goof
Als je banden kunt wisselen ga je toch geen 3 reserve wielen meer meenemen. Als je zo'n bus lekdichter bij hebt en 1 smal reservewiel + een stuk of nog wat banden dan lukt dat wel. Hoef je nog maar 4 velgen en daar is makkelijk zat aan te komen. Alleen zal het dus nix mogen kosten en dat zal wel een probleem worden.
Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar een serieus velgen bedrijf dat even 5 stalen velgen voor je verbreedt in ruil voor dikke reclame. Neem eens contact op met de velgen dokter. Voor het betere rally-gereedschap kijk maar eens op
http://www.dutchpowertrading.nl Kun je misschien wel wat leuk spul lospeuteren.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 10:54 pm
door keessie
Op 2003-10-20 18:14, schreef jbeekmann:
Hoe makkelijk past een 1108je in een F4? Is dat gewoon: motor+bak eruit >> motor+bak 1108 erin, vastbouten klaar?!
Zit er een 850cc-motor in je F4? Voordat je de 1108 er in zet, zal je eerst de motorsteunen die aan het chassis met elk vier bouten vastzitten van de 1108 moeten monteren. Die van een 850 zijn totaal anders.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 11:55 pm
door jbeekmann
Aha, dank. Heel misschien zit er een 1108 in de F4 die we misschien gaan kopen...
Geplaatst: di okt 21, 2003 8:55 am
door Jan-San
trouwens, hoe doe je dat met het Alpine blok?
Steunen 2 cm verhogen. Maar ik heb dus ook een F4. Volgens het verhaal moet ik eerst 1108 stunen halen, en die dan 2 cm verhogen????
Bij het blok heb ik wel de alpine motorsteunen gekregen. Kan ik die niet monteren?(of is dit weer een domme vraag)
Ben daar nog niet zo goed over uit namelijk.
Geplaatst: di okt 21, 2003 10:41 am
door R4F6GTX Automaat
Je zou kunnen kijken in mijn F6 automaat; die ligt ook iets hoger omdat daar ook een 1400 in ligt. Motorsteunen zitten nog wel in die R4 waar je de remdrukverdeler uit aan 't halen bent.