Pagina 1 van 2

Geplaatst: do okt 16, 2003 5:19 pm
door jvc
weet iemand hoe ik mijn achterspoor het beste kan verbreden en hoe ik er een wiel met 4 gaten moet op laten passen

Geplaatst: do okt 16, 2003 6:36 pm
door Goof
Dat zal een lastige klus worden. Op de eerste plaats, voor 4 wielmoeren zul je de remtrommels aan moeten laten passen. Om je spoor te verbreden zal je dan spoorverbreders moeten gebruiken met als gevolg dat je ET waarde weer veranderd. Je kunt natuurlijk ook het wiel er andersom op zetten, maar dat lijkt me niet echt aan te raden. Bovendien zul je op zoek moeten naar passende wielen. Daarom raad ik je aan je steekmaat dan te veranderen naar 4x100. Ben daar zelf ook over aan het denken.
Overigens kun je achter eventueel ook wel 2 wielen per kant monteren. Ziet er ook wel stoer uit. :grin:

Geplaatst: do okt 16, 2003 7:31 pm
door jvc

Geplaatst: do okt 16, 2003 7:31 pm
door jvc
en hoe plaats je twee wielen aan elke kant

Geplaatst: do okt 16, 2003 7:39 pm
door R4F6GTX Automaat
Simpel. Bij het buitenste wiel het middelste eruit slijpen en dan de 2 velgen tegen elkaar lassen. Of anders wielmoeren maken met een stuk draadeind of zoiets erop zodat je een tweede wiel daar weer op kan vijzen.

Geplaatst: do okt 16, 2003 7:47 pm
door jvc
dat is zotte werk mijn neef heeft dat ooit gedaan met een 2cvke en die heeft daar door en ferm ongeluk door ge had hij had ze aan elkaar laten lassen en die lassen weren gebroken in een bocht en is zo tegen de van reels gevlogen

Geplaatst: do okt 16, 2003 9:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik had het over vast lassen, niet aan elkaar bakken.

Geplaatst: do okt 16, 2003 9:13 pm
door R4F6GTX Automaat
Jij schrijft trouwens net zo goed Nederlands als de Underdog... Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: do okt 16, 2003 9:26 pm
door Goof
Paul, dat is geen NL, dat is belsj. Echt origineel, onvervalst vlaamsch. Of zo u wilt de dialectisch beïnvloedde taal van het zuiden der lage landen. Het jargon der bourgondiërs. Verbasterd gallisch, etc, etc

Geplaatst: do okt 16, 2003 10:31 pm
door David
Ha mooi, weer eentje die zich thuisvoelt!! Het worden er langzaamaan steeds meer en meer....!!

Geplaatst: do okt 16, 2003 11:09 pm
door R4F6GTX Automaat
och, daar heb je die nep-limlander ook weer...

Geplaatst: vr okt 17, 2003 12:05 am
door philip
om terug te komen op je vraag:
wat je het beste kunt doen is een stel stalen adapters te laten maken van ongeveer 4 cm dik die enerzijds 3 gats met verzonken kop hebben om ze zo tegen de achtertrommel te monteren en aan de andere zijde 4 gaten met steek 4x100 zodat je nu ook andere velgen kunt monteren en op deze methode krijg je geen problemen bij keuringen en blijft het geheel toch binnen je achterscherm,
maar let op de adapters/spoorverbreders moeten precies 4 cm breed zijn ivm met tappen draad van de 4 boutgaten en de wettelijkbepaalde norm die die dingen mogen hebben !

dit is de meest simpele oplossing en waarschijnlijk ook de goedkoopste
succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: vr okt 17, 2003 3:17 am
door R4F6GTX Automaat
Maar dan toch liever een nep-limlander als zoéen van boven de riolen!

Geplaatst: vr okt 17, 2003 11:01 pm
door jbeekmann
ik ben benieuwd wat vergroten van je spoorbreedte met je lagers doet...

Geplaatst: za okt 18, 2003 1:24 am
door Goof
Als je de ET waarde aanpast maakt het niets uit.