Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma okt 13, 2003 9:25 pm
door frank
bij mijn tl uit '85 heb ik een remleiding vervangen, nu hebben we deze ontlucht maar krijgen geen druk op de remmen. Kan het zijn dat de hoofdremcilinder ineens kapot is gegaan of zijn er andere mogelijkheden?
Geplaatst: di okt 14, 2003 12:18 pm
door jbeekmann
vreemd dat je geen druk krijgt terwijl je hem wel kon ontluchten... Hoe heb je dan ontlucht? Welke leiding heb je vervangen? Heb je bij geen van de wielen druk?
_________________
www.stofhappen.tk
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86
Nulla tenaci invia est via!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2003-10-14 12:20 ]</font>
Geplaatst: di okt 14, 2003 12:55 pm
door Folkert
Heb je wel serieus op het vloeistof niveau in het vaatje gelet?? Anders pomp je er net zo hard weer lucht in!!!!
Geplaatst: di okt 14, 2003 2:13 pm
door David
....En altijd alle wielen ontluchten, in de volgorde rechtsachter-linksachter-rechtsvoor-linksvoor. En inderdaad het vloeistofniveau in de gaten houden...
Geplaatst: di okt 14, 2003 2:19 pm
door Jan-San
Ja he niet blijven pompen als de nippel vol open staat,,,,hahaha. Dat kennewe..
Geplaatst: di okt 14, 2003 5:38 pm
door David
Hja, de prut komt nog onder mijn nagels vandaan zal ik maar zeggen..........
Geplaatst: di okt 14, 2003 9:41 pm
door frank
Ik heb de beide achterremleidingen vervangen.
Ontluchten heb ik gedaan met vacuumpomp, en later op de "ouderwetse" manier. Alleen heb ik niet de bovengenoemde volgorde aangehouden. Bovendien heb ik geen druk op het rempedaal dus remt hij op geen van de wielen.
Geplaatst: di okt 14, 2003 10:07 pm
door David
Vul het reservoir maar eens en begin dan nog eens van voor af aan met ontluchten. Zou toch moeten kunnen lijkt me. Wel heel toevallig dat je hoofsremcilinder "ineens" ook de geest geeft!
Geplaatst: wo okt 15, 2003 10:57 am
door R4F6GTX Automaat
Kan toch wel. Komt vaker voor dat die een beetje "ingeslapen" is, alleen af en toe een beetje remmen. Maar bij ontluchten moet ie ineens zo hard en lang werken dat sommigen daar echt niet tegen kunnen. Heb ik al meerdere malen meegemaakt en niet alleen bij de R4. De laatste keer lag zelfs een cupje omgedraaid in de hfdrmcyl. Die kon het heen en weer schijnbaar niet bijhouden.
_________________
Leuke viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato.
Ille potens sui laetusque deget
qui licit in diem dixisse Vixi
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-15 10:58 ]</font>
Geplaatst: wo okt 15, 2003 2:39 pm
door an3s
Op 2003-10-15 10:57, schreef R4F6GTX Automaat:
De laatste keer lag zelfs een cupje omgedraaid in de hfdrmcyl.
Waren de klinkers op

Of wacht je tot ze in de aanbieding zijn?

Geplaatst: zo okt 19, 2003 9:56 pm
door frank
ik ga voor de hoofdremcilinder en heb er reeds een besteld. bedankt voor de tips en laat weten of het dit was.
Geplaatst: ma okt 20, 2003 8:13 pm
door Ron
Bij ontluchten is het zaak dat je niet je pedaal helemaal intrapt. Gewoon het stuk intrappen wat je doorgaans ook in zou trappen.
Althans, bij oude remmen. Weet niet of je het bij nieuwe spulletjes ook zo omzichtig moet doen.
Geplaatst: do okt 23, 2003 3:24 pm
door jbeekmann
is het probleem al opgelost?
Geplaatst: za okt 25, 2003 1:27 pm
door frank
ik heb een nieuwe hoofdremcilinder besteld deze is vandaag bezorgd, en word er [hoop ik]deze week onder gezet ik laat dan weten of het dit was. groetjes
Geplaatst: zo dec 21, 2003 3:41 pm
door frank
eindelijk nieuwe hfdremcilinder ingebouwd. Er is nu druk dus het euvel is verholpen.