Pagina 1 van 2
Geplaatst: ma okt 06, 2003 10:13 am
door an3s
Ik moet zeer binnenkort ff een ander knietje rechtsachter aan de GTL zetten. Heeft iemand nog tips hoe je de oude eraf en de nieuwe erop krijgt? Da-Goof had dat laatst toch nog gedaan? En was dat met die nylon bussen nog van de grond gekomen?
Geplaatst: ma okt 06, 2003 12:11 pm
door Goof
Knietje? Nylon ben ik niet meer mee bezig geweest. Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar je het over hebt.
Geplaatst: ma okt 06, 2003 1:59 pm
door an3s
Kom, kom, een beetje fantasie: Ik bedoel dus dat scharnierpunt dat met drie boutjes vastzit aan het eind van de buitenste chassisbalken. Dat ding dat er altijd afroest. Waar je achterpootje inhangt. Vlak voor je achterwielen. Etc..etc...
Geplaatst: ma okt 06, 2003 4:27 pm
door Goof
Nope, nog nooit vervangen. Der was wel onlangs een topic over, met de vraag hoe dat ding er op gezet moest worden, of er merktekens op staan e.d. Maar vervangen, nee, nog nooit gedaan en ik zie het ook niet zo snel gebeuren, want voor de rubbers hoeft het denk ik niet.
Geplaatst: ma okt 06, 2003 10:28 pm
door Ivo 4
Ben ook erg nieuwsgierig. Ook rechts achter bij ons aan vervanging toe. Moet dat hele "knietje" eraf of kun je net daarboven ook een plaatje erin zetten. Lijkt me een hele klus alles eraf halen?
Geplaatst: ma okt 06, 2003 10:42 pm
door Goof
Of bedoel je gewoon dat gedeelte van het chassis waaraan het vast zit? In dat geval... dat is toch zo'n beetje een standaard lasklus aan een 4?
Geplaatst: ma okt 06, 2003 11:08 pm
door an3s
nee, de buis waar dat rubber in zit en waar de draagarm in draait is voor de helft weggerot. Er zit nu ongeveer een centimeter speling zijwaarts op het wiel. Da's dus niet goed.

Geplaatst: di okt 07, 2003 7:47 pm
door philip
ik geloof dat cees daar laatst iets over vertelde en foto's liet zien !
cees van jantine
vraag het hem eens
Geplaatst: wo okt 08, 2003 4:04 am
door cees en jantine
nop was ik nie hoor.
dat verhaal met foto´s ging over de achteras eraf halen.
als je dat rubber eruit wil halen zal je denk ik het geheel uit elkaar moeten halen/persen of iets dergelijks.
suc6
Geplaatst: wo okt 08, 2003 3:11 pm
door lotte
Ik had er iets overgeschreven,
Voordat je hem eraf haalt, even merken. JE KUNT HEM NIET MEER VERSCHUIVEN ALS IE EROP ZIT!!!. Dus als je nu al speling hebt, betekent het dat merken ook niet zoveel zin heeft, probeer te meten vanaf het andere wiel. Als ie niet excact op zijn plaats zit staat het rubber continue onder spanning en misschien heeft het ook wel invloed op de stand van je wiel, alhoewel ik dat laatste niet zeker weet. Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
Arno...
Geplaatst: zo jul 18, 2004 3:08 pm
door schoapke
kut klusje duss, maar het moet gebeuren

Geplaatst: zo jul 18, 2004 8:52 pm
door Rodeo-6
Han weet hier ook meer van.
Geplaatst: zo jul 18, 2004 11:22 pm
door Ron
Waarbij bij het meten wel onthouden dient te worden dat de beide achterwielen niet op dezelfde plek langs de lengterichting van de auto staan, maar dat weet men natuurlijk allang.
Geplaatst: di jul 20, 2004 3:15 pm
door Moaske
Op 2003-10-08 15:11, schreef lotte:
Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
En hoe moeten we ons dat persen dan voorstellen ? Waarmee gaat dat dan ? Wij hadden zelf gedacht eigenlijk om die bus, zodra het knietje weer op zijn plek zit, er met een blok hout en een straffe hamer met geweld erin te meppen... Maar dat zou niet lukken volgens jou dan ?
Zo'n pers: is die draagbaar en kan die naar de auto toekomen ? Gebakje staat nu namelijk kreupel in de tuin bij schoapke en gaat voorlopig dus nergens heen....

Geplaatst: di jul 20, 2004 8:18 pm
door an3s
Ik heb gewoon de hele achteras vervangen. Was uiteindelijk het makkelijkst. Wel een kutklusje overigens.