Pagina 1 van 1

Geplaatst: za okt 04, 2003 9:24 pm
door Huib
In het linker-achterspatscherm van mijn verder prima F6 zit een roestgat.
wat is de beste manier om dit te (laten) repareren. Lassen? Kun je een nieuw zijscherm monteren bij een bestel?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Huib op 2003-10-04 21:25 ]</font>

Geplaatst: za okt 04, 2003 9:54 pm
door Erik
Uhm laten zitten! Heb ik zelf heel lang gedaan heb het later van binnen en buiten kaalgemaakt en in de owatrol gezet twee keer en daarna een Polyester matje erachter gezet en dit met plamuur schuren spuitplamuur schuren spuitplamuur schuren spuitplamuur strak gemaakt! Goed te doen niet moeilijk! en daarna even afspuiten schuren spuiten en na twee week in de was zetten!Niet eerder want dan is de lak nog niet goed uitgehard!

Geplaatst: za okt 04, 2003 10:17 pm
door philip
lassen is het mooiste !
dat blijft dan ook weer jaren goed en polyester komt uiteindelijk weer los !

Geplaatst: za okt 04, 2003 11:19 pm
door R4F6GTX Automaat
Of een pleister erop.

Geplaatst: za okt 04, 2003 11:21 pm
door R4F6GTX Automaat
Als het op een rand zit kun je bij mij uit een sloop R4 wel het goede stuk knippen, anders gewoon een nieuw stukje inlassen. (niet er op of er achter, maar er in.)

Geplaatst: zo okt 05, 2003 10:12 am
door Erik
Ja lassen is het mooiste maar is het dit ook waard? Je moet het wel zelf kunnen en roest hoort nou eenmaal op een f6 (of niet soms)

Geplaatst: zo okt 05, 2003 1:08 pm
door Willem de Zwijger
Ik vermoed dat dit gat op de naad zit die je aan de binnenkant van de wielkast kunt zien. Ik had zelf 2 jaar geleden ook zo'n gat en heb er toen een plaatje ingelast. Toen was ik nog niet zo ervaren dus komt er nu weer roest door op dezelfde plek. Je moet namelijk de achterkant van een bewerkte plek net zoveel aandacht geven als een zichtbare plek, want via de achterkant komt het vocht graag weer je leven zuur maken. Oftewel: de achterkant dicht smeren met een lekker laagje bitumen of carosseriekit of zo. En als je dan toch daar bent smeer je gelijk alle naden dicht, want je kunt erop wachten dat het vocht je weer te slim af wordt via een ander kiertje.

Geplaatst: zo okt 05, 2003 3:21 pm
door like r4
Hallo,
Past een alpine cilinderkop op een 1108ccm blok?
Het is een cilinderkop van een R8.
En past een nokkenas van een renault 5 gt turbo?
In het zelfde blok 1108ccm
Alvast bedankt

Geplaatst: zo okt 05, 2003 3:23 pm
door like r4
sorry voor de foute plaatsing
van het hierboven gestelde vragen lijstje

Geplaatst: zo okt 05, 2003 7:14 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2003-10-05 10:12, schreef Erik:
....en roest hoort nou eenmaal op een f6 (of niet soms)
Nee! en polyester ook niet!Afbeelding