Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma sep 15, 2003 6:33 pm
door Diana
Gisteren ben ik vol geladen met (volwassen) mensen naar Loenen gereden.
Wat mij op viel is dat ik niet harder kon dan 90, omdat hij ontzettend begon te zwieberen van links naar rechts als ik harder ging dan dat!
De banden zijn hard genoeg dus daar kan het niet aan liggen.
Er zit wel wat speling op de achter banden, dus kan het zijn dat de kogeltjes niet goed meer zijn of hoort dat??
HELP!!! Ik vond het niet bepaald fijn rijden, of is het gewoon omdat ik er met "grote"" mensen in zat dat hij zo zwieberd?? HELP!!!
Geplaatst: ma sep 15, 2003 7:51 pm
door Goof
Ik denk dat er het volgende gebeurt. Omdat er zoveel gewicht op de achteras leunt, komt de voorkant omhoog en vermindert de grip van je voorbanden en dus heeft ie minder sporing aan de voorkant en moet je bijgevolg meer met het stuur werken om recht te blijven rijden. Rijwind, wind en het zog van een vrachtwagen verergeren dat effect nog een keer. Eigenlijk is de 4 niet geconstrueerd op dit soort ritjes.
Geplaatst: ma sep 15, 2003 7:54 pm
door Diana
Owh......de meeste hier zullen het probleem dus wel herkennen?
Het heeft dus niks met de banden zelf te maken?
Als ik inderdaad alleen in de auto zit rijd hij lekkerder en harder

Geplaatst: ma sep 15, 2003 9:51 pm
door R4F6GTX Automaat
Niks aan de hand hoor, heel normaal. De R4 is een gebruikswagen voor een Fransoos en zijn vrouwte (kleine mensen) en hooguit 2 kindertjes, dus 4 volwassenen is veel te veel lading. Als je dit vaker gaat doen zou je de achterschokbrekers van een F6 kunnen monteren. Deze zijn "uitduwers", wat iets helpt, maar niet echt veel. Ik merk verschil als ik mijn gastank vol heb of leeg. Met een volle tank zwabbert ie aanmerkelijk meer en de rijwindgevoeligheid is ernorm. (F6)
Geplaatst: ma sep 15, 2003 10:49 pm
door Diana
Poehee!
Weer een eigenschap ontdekt van de vier

Tja.....ik ben nog niet zo'n kenner dus tips zijn altijd welkom

Geplaatst: di sep 16, 2003 7:16 pm
door David
Op 2003-09-15 21:51, schreef R4F6GTX Automaat:
Als je dit vaker gaat doen zou je de achterschokbrekers van een F6 kunnen monteren. Deze zijn "uitduwers", wat iets helpt, maar niet echt veel.
Die schokbrekers duwen uit, maar kijk maar eens wat de schokbrekers doen als je inveert: juist, langer worden. Die schokbrekers trekken de auto zelfs nog iets verder in z'n veren! (niet dat je dat zult merken, je viertje staat met die schokbrekers ietsjes lager dan normaal)
Ik was blij verrast toen ik mijn nieuwe schokbrekers ging monteren een tijdje terug: de oude bleken van zulke F6-dempers! (zekers door iemand bij DSM erop geklust; oud-bedrijfsautooke)