CX stoelen in een 4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 26260Bericht jbeekmann »

Yeah! Onze eerste sponsoring voor de 4l Trophy hebben we binnen! Twee CX stoelen rijker! Nu nog een auto en kijken of dat makkelijk past en of dat lekker zit!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 26280Bericht philip »

zonde man !
cx stoelen in een 4 tje
maar je als het krijgertjes zijn
ik zou persoonlijk voor r 5 gtl/gtx stoelen gegaan zijn
dan blijft het renault en het is sportief en het zit als een beest !!
maar ja ....
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 26301Bericht jbeekmann »

maarja... zit je daar 8000 kilometer lekker in...? Door de woestijn.. hobbeldehobbel... Wel eens in een CX stoel gezeten?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 26311Bericht philip »

ja uiteraard ik heb zo'n beetje alle citroen stoelen al "bezeten"
heb namelijk bij een citroen garage gewerkt.

ik heb zojuist van da goof een berichtje gekregen op mijn adv. foto's van klassieke imperiaal gezocht :gekregen
en daarin haalde hij iets aan waar ik op dit moment zelf geen behoefte aan heb maar al wel vaker heb gedaan en dat is ..............(effe de spanning erin houden voor je)......
dat ik de mogelijkheid heb om een rolkooi te maken voor een r 4 misschien is dat voor jouw avontuur wel een goed idee?
zou je wel iig zelf de buizen moeten aanleveren
dan kunnen we daar wel effe over babbelen
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 26323Bericht jbeekmann »

Dat is wel een supergaaf plan! Nou weet ik niet of het echt noodzakelijk is aangezien we niet op een circuit rijden maar gewoon op de openbare weg en door de woestijn... Maar het ziet er iig wel gaaf uit! Zou dat ook voor een F4/F6 te maken zijn?? Daar willen we nl. mee gaan rijden. Buizen zijn geen probleem, ik werk in een ijzerwarenhandel... Buizen zat. Ik overleg het wel even met mijn rallypartner.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 26331Bericht Goof »

leuke site overigens Jasper. Hoop dat jullie alles op tijd rond krijgen, met name de financiën. Is het overigens niet aan te raden om een 1400 motortje in die f4/f6 te leggen?
Wat betreft die rolkooi, dat vind ik wel aan te raden als je de woestijn in gaat.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 26334Bericht an3s »

Rollbar in een F4/F6 is extreem makkelijk:

Je buigt een buis met de vorm van het cabinedak mee, zodanig dat ie net achter het cabinedak komt te staan. Op die manier kost eea geen hoofdruimte. Aan de uiteinden van die buis las je aan beide kanten een fikse rechte driehoek van plaatstaal, zodanig dat de rechte benen van die driehoek verticaal omhoog en horizontaal naar voren staan. In die driehoek boor je twee gaten die overeenkomen met de gaten in de chassisbalk voor de gordel bevestiging. Monteer die driehoeken tussen chassisbalk en gordelmolen.

In principe is dit al voldoende mits dik genoeg uitgevoerd. Eventueel kan je vanaf de bovenkant van de verticale buisdelen nog twee buizen lassen schuin omlaag die je dan voor de wielkast boven op de chassisbalk laat uitkomen. Las aan de uiteinden een horizontaal plaatje, boor dwars door dat plaatje, de carrosserie en de chassisbalk, tap een draad in de chassisbalk en bout de boel vast.

P.S.v.Jasper: De link op je site naar de site van de organisatie werkt niet.

_________________
Jesus bought my hotrod

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-09-15 10:40 ]</font>
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 26335Bericht an3s »

Op 2003-09-15 09:48, schreef Da-Goof:
leuke site overigens Jasper. Hoop dat jullie alles op tijd rond krijgen, met name de financiën. Is het overigens niet aan te raden om een 1400 motortje in die f4/f6 te leggen?
Als het een f6 is zou ik dat niet doen. De originele 1108 motor is sterk genoeg in lage versnellingen. Het wegdek in marokko is er toch niet naar om heel hard te rijden. Dit is waarschijnlijk meer een 'endurance challenge' dan een echte rally. Daar staat tegenover dat een 1400 motor nogal wat meer zuipt, vooral bij lagere-versnelling-hoger-toerental-werk. En dat wil je nou net niet bij dit soort ritjes omdat je actieradius nogal afneemt (en de kosten toe natuurlijk).
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 26336Bericht an3s »

Trouwens: Paul heeft nog heel leuk legerspul. O.a. hele mooie jerrycans.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 26346Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja dat klopt, en voor een leuke prijs is alles nog te koop ook.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 26376Bericht philip »

tuurlijk kan dat !
hoeft geen sedan te zijn ,moeten dan toch mallen maken voor de bochten en die heb ik nog niet van een tl of f6 je dus dat maakt me niet uit
ik denk dat als je in marocco gaat cruisen dat je dan juist je prioriteit moet stellen bij een rolkooi,iig je cabine ,ben er nl zelf ook al 3 x geweest bij agadir om te surfen en wat van het land te zijn en daar wil je niet zonder verstevigingen rijden in /aan en onder je auto!!!!!!!!!!!
laat het me maar weten
groetjes philip
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 26399Bericht jbeekmann »

Ik zal het er nog eens over hebben. Trouwens, over die 1400 motor, dat mag niet van de organisatie...
Gaaf dat iedereen zo met me meedenkt!Afbeelding
Die link zal ik even veranderen, maar dat kan pas vrijdag als ik weer in Bussum ben, daar staat m'n site opgeslagen. (ook niet handig...)Afbeelding

_________________
www.stofhappen.tk
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86
Nulla tenaci invia est via!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2003-09-16 11:16 ]</font>
Plaats reactie