Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo aug 24, 2003 9:05 pm
door an3s
Even voortbordurend op het remleidingen verhaal in het driehoekjes topic:

Mijn f6 heeft 1 remleiding naar de achteras die daar door de remdrukbegrenser wordt gesplitst in 2 leidingen naar de afzonderlijke wielen.

Maar de GTL van Mailin heeft 2 remleidingen naar achteren lopen die allebei de begrenser inlopen en vandaar naar de beide wielen.

Is dat normaal en zo ja, waarom dit verschil?

Geplaatst: zo aug 24, 2003 10:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Weet je dat heel zeker? Verwar je 'm niet met de benzineleiding? Nou zie je er niet zo stom uit als je... eh, hoe zeg ik dat nou, ik bedoel, eh ... laat maar!
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo aug 24, 2003 10:52 pm
door Goof
Nee, dit verhaal klopt. Vanaf november 82, dus bouwjaar 83, hebben de GTL's dat allemaal. Dit onderwerp is al vaker ter sprake gekomen en niemand heeft er een verklaring voor.

Geplaatst: zo aug 24, 2003 10:56 pm
door Goof
Misschien heeft het juist wel te maken met het feit dat die remleidingen zo gevoelig zijn voor roest. Als 1 van beiden het begeeft, behoud je toch nog volledig druk. Een andere verklaring kan ik eigenlijk ook niet verzinnen.

Geplaatst: zo aug 24, 2003 11:00 pm
door R4F6GTX Automaat
Het is dus geen gescheiden systeem, maar een dubbel of ...? :???:

Geplaatst: ma aug 25, 2003 9:34 am
door an3s
Op 2003-08-24 22:12, schreef R4F6GTX Automaat:
Weet je dat heel zeker? Verwar je 'm niet met de benzineleiding? Nou zie je er niet zo stom uit als je... eh, hoe zeg ik dat nou, ik bedoel, eh ... laat maar!
En bedankt.... :sad:

Geplaatst: ma aug 25, 2003 10:56 am
door R4F6GTX Automaat
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: ma aug 25, 2003 6:56 pm
door Goof
Op 2003-08-24 23:00, schreef R4F6GTX Automaat:
Het is dus geen gescheiden systeem, maar een dubbel of ...? :???:
Ik denk dat het wel gescheiden is, maar ook dubbel. Alleen de achterwielen dan. Stel dat de druk op het voorste deel wegvalt, dan behoud je achter druk, via 1 leiding. Stel dat de druk achter wegvalt, dan behoud je druk via het voorste stelsel. Er vanuit gaande dat 1 van beide leidingen op het voorste stelsel zit.
Maar het kan ook zijn dat ik er volledig langs zit.

Geplaatst: ma aug 25, 2003 11:18 pm
door Folkert
Mijn 84-er heeft dan daarentegen weer 1 leiding naar achteren..

Geplaatst: ma aug 25, 2003 11:50 pm
door Gast
Typisch Frans........men monteerd wat men toevallig bij de hand heeft,of wat nog ergens in het magazijn gevonden wordt...

Geplaatst: di aug 26, 2003 9:06 am
door an3s
Bij de meeste auto's met gescheiden remsysteem werkt het als volgt:

De voorremmen leveren bij ongeladen auto's ongeveer 80% van de remkracht, de achterremmen 20%. Bij het wegvallen van 1 van de remcircuits moet dus minimaal 1 voorwiel blijven remmen want alleen remmen op de achterwielen is veel te weinig. Om te voorkomen dat de auto dan direct uitbreekt zijn de remmen kruislings gekoppeld. De linker voorrem en de rechter achterrem vormen dus een remsysteem. De rechter voorrem en linker achterrem het andere.

Gescheiden remsystemen betekent overigens ook echt gescheiden. Bij een lekkage druk houden op beide systemen is onmogelijk

Geplaatst: di aug 26, 2003 10:02 am
door Goof
Hmm, dan heeft het ongetwijfeld iets met die kruiskoppeling te maken.
Ik weet iig wel dat je een nieuwe set remleidingen, met nippels en op maat gemaakt al voor 35 euri hebt en das nie veel, toch?

Geplaatst: di aug 26, 2003 10:24 pm
door Folkert
Nee. das niet veel

Geplaatst: wo aug 27, 2003 10:02 am
door Willem de Zwijger
Bij wie krijg je dat voor dat prijsje ?

Geplaatst: wo aug 27, 2003 7:19 pm
door Goof
Hier: http://shop180-2.eoa.de/cgi-bin/shop.dl ... verteilt=1

Voor een TL is het zelfs maar 30 euro. Hier komen overigens nog wel verzendkosten bij, maar dat is best om te doen, zeker als je meer tegelijk besteld.
Heb laatst voor een kleine 300 euro aan onderdelen besteld bij dit adres en had ze 2 dagen later in huis, met een factuur erbij. Moest het geld achteraf over maken. Erg netjes geregels allemaal.