Shoken
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Shoken ben ik niet zo gewend en volgens mij "verzuip" ik mijn viertje nogal vaak!
Help!!
Ik start de auto met de shoke helemaal uit dan laat ik hem aanslaan en duw de shoke gelijk tot dat hij nog maar voor de helft openstaat dan rij ik een stukje en doe hem uit. Met als gevolg dat de auto hapert en stottert en zelfs afslaat bij het indrukken van de koppeling om te schakelen!
Wat doe ik fout??!! Zijn er tips??
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-08-20 17:33 ]</font>
Help!!
Ik start de auto met de shoke helemaal uit dan laat ik hem aanslaan en duw de shoke gelijk tot dat hij nog maar voor de helft openstaat dan rij ik een stukje en doe hem uit. Met als gevolg dat de auto hapert en stottert en zelfs afslaat bij het indrukken van de koppeling om te schakelen!
Wat doe ik fout??!! Zijn er tips??
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-08-20 17:33 ]</font>
gewoon voelen hoe de wagen reageert, trek maar eens met lage snelheid in de twee op en trek of duw de shoke langzaam in of uit. Je oelt gelijk wanneer ie power pakt. Als je altijd met je shoke open rijdt moet je je carburateur eigenlijk even afstellen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
verschilt natuurlijk per auto
maar die van mij heeft verdacht veel weg van de jouwe qua sart eigenschappen
koude motor choke helemaal uit
sleutel om 2 tellen wachten en choke naar half dan na 2 minuten geleidelijk helemaal induwen
maar ik schrok wel effe van je intro
shoke is in den haag een term voor heel iets anders en dan vertel je ook nog dat je daar niet zoveel erv. mee hebt
ik vondt het wel een beetje intiem......totdat ik beter ging lezen!
maar die van mij heeft verdacht veel weg van de jouwe qua sart eigenschappen
koude motor choke helemaal uit
sleutel om 2 tellen wachten en choke naar half dan na 2 minuten geleidelijk helemaal induwen
maar ik schrok wel effe van je intro
shoke is in den haag een term voor heel iets anders en dan vertel je ook nog dat je daar niet zoveel erv. mee hebt
ik vondt het wel een beetje intiem......totdat ik beter ging lezen!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Hoe lang is "een stukje rijden" bij jou, Diana?
Als je in een korte straat woont en je doet het de hele straat is het waarschijnlijk te kort (moet je niet vragen wat ik een korte straat vind).
Halfbakken regel : na een minuut of 5 moet de motor warm genoeg zijn om het zonder te kunnen. Als dat niet zo is kan er van alles aan klein spul mis zijn.
Als de motor écht warm is (na een half uur of zo), wat doet hij dan?
Hoe warmer de motor, hoe dichter de choke moet. Theoretisch helemaal dicht, maar 1100 motortjes hebben de neiging om dan niet lekker te lopen.
Al eens geprobeerd om hem een heel klein stukje open te laten staan? Als hij daarmee ook meer vermogen levert en beter loopt mag je hem gerust zo laten staan, Sommigen zeggen van niet, ik zeg van wel.
Nog los van de mogelijkheid dat het niet eens je choke is.
Als je in een korte straat woont en je doet het de hele straat is het waarschijnlijk te kort (moet je niet vragen wat ik een korte straat vind).
Halfbakken regel : na een minuut of 5 moet de motor warm genoeg zijn om het zonder te kunnen. Als dat niet zo is kan er van alles aan klein spul mis zijn.
Als de motor écht warm is (na een half uur of zo), wat doet hij dan?
Hoe warmer de motor, hoe dichter de choke moet. Theoretisch helemaal dicht, maar 1100 motortjes hebben de neiging om dan niet lekker te lopen.
Al eens geprobeerd om hem een heel klein stukje open te laten staan? Als hij daarmee ook meer vermogen levert en beter loopt mag je hem gerust zo laten staan, Sommigen zeggen van niet, ik zeg van wel.
Nog los van de mogelijkheid dat het niet eens je choke is.
Vanmorgen ging het beter!
Ik moet zeggen dat mijn hele ritje van werk naar huis +/- 5 minuten is, maar als de motor goed warm is loopt hij perfect!
Het enige probleem wat ik soms heb is als ik lange afstanden rij van +/- ander half uur en ik doe hem uit en wil hem na vijf minuten weer starten dan doet hij t niet! Als of hij teveel krijgt van iets!
Heeft iemand daar nog een tip of rede voor?
Ik moet zeggen dat mijn hele ritje van werk naar huis +/- 5 minuten is, maar als de motor goed warm is loopt hij perfect!
Het enige probleem wat ik soms heb is als ik lange afstanden rij van +/- ander half uur en ik doe hem uit en wil hem na vijf minuten weer starten dan doet hij t niet! Als of hij teveel krijgt van iets!
Heeft iemand daar nog een tip of rede voor?