Pagina 1 van 2

Geplaatst: vr aug 15, 2003 3:00 pm
door Jan-San
Probleem: wat heb ik nodig voor het ombouwen van R4F4 naar R4F4 Alpine (geen turbo)?
In ieder geval een blok R5 Alpine (93pk?) en een Gtl bak.
Motorsteunen?
Andrijfassen van alpine?
Schijfremmen voor/ achter?
Handrem op achterwielen plaatsen?

Wie kan mij meer informatie en eventueel onderdelen bezorgen?
Alvast bedankt, greetz.

p.s De auto heb ik al hoor!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-San op 2003-08-15 15:02 ]</font>

Geplaatst: vr aug 15, 2003 9:33 pm
door Folkert
Motorsteunen 2cm verhogen.
Niet drammen over alpine assen, doch gtl-fusees (met schijfremmen) en assen nemen.
Achter trommeltjes laten zitten.

Geplaatst: vr aug 15, 2003 9:34 pm
door Folkert
Ok.. Handrem ook naar achteren... Das lastiger...

Geplaatst: vr aug 15, 2003 9:58 pm
door R4F6GTX Automaat
Mijn F4 kopen, die heeft de handremmen op de achterwielen en voor schijfremmen.

Geplaatst: za aug 16, 2003 12:24 pm
door Jan-San
Hoe moet dat precies met die handrem? Kan ik daarvoor de trommels van de voorwielen aan de achterkant plaatsen en de kabel verlengen? Of heb ik daarvoor ander spul nodig?

Geplaatst: za aug 16, 2003 11:33 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, dat gaat niet. Andere achteras eronder is het gemakkelijkste. Heb ik evt wel liggen.

_________________
Te koop: '83 R4F4 + '84 R4 Export

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-16 23:33 ]</font>

Geplaatst: ma aug 18, 2003 5:08 pm
door Jan-San
Misschien geen gek idee. Wat moet zo een as kosten, en is dat inclusief trommels?

Geplaatst: ma aug 18, 2003 6:16 pm
door R4F6GTX Automaat
Wil je 'm er zelf onderuit halen? De andere nodige onderdelen heb ik waarschijnlijk ook wel liggen.
Ik heb de complete as van een GTL, F4 en F6 liggen.

_________________
Te koop: '83 R4F4 + '84 R4 Export

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-18 21:42 ]</font>

Geplaatst: ma aug 18, 2003 8:48 pm
door Ron
Heeft zo'n F6 nou andere torsieveren achter of niet? Ben het even vergeten.

Geplaatst: ma aug 18, 2003 9:39 pm
door R4F6GTX Automaat
volgens mij alleen een dikkere stabilisatorstang. Ik zal ze effe opmeten, ik heb nu 4 soorten r4 staan, (en liggen) F4, F6, GTL, R4Export plus een ouwe F4 ook nog

Geplaatst: ma aug 18, 2003 10:20 pm
door Ron
O!
Als je er toch makkelijk bij kan:
Zijn die torsieveren elk 19mm dik?
Liggen die torsieveren, aan de buitenkanten gemeten, 67mm uit elkaar?

Baat het niet dan schaadt het niet, maar dit meet ik (gemiddeld) onder mijn 4GTT. Daar zit een berg tectyl overheen en ik kon er heel moeilijk bij. Twee meten meer dan één, en dan kan ik in de tussentijd mooi even een torsieverenklem laten maken zodat ik weer harder durf op het slechte stuk van de A20.

Geplaatst: ma aug 18, 2003 11:36 pm
door Folkert
Dat lijkt me basiskennis: De veren van een F6 zijn dikker.

Geplaatst: di aug 19, 2003 10:36 pm
door Ron
Die toets heb ik nooit gemaakt.
Maar ik zou ook niet weten hoe je anders bij een F6 meer gewicht achterin kunt gooien. Het is bijna logisch ja.

Geplaatst: di aug 19, 2003 10:39 pm
door Folkert
Je hebt toch wel de haynesbijbel uit je hoofd geleerd???

Geplaatst: di aug 19, 2003 10:45 pm
door Ron
Dan heb ik het steeds verkeerd verstaan.
Uitjehoofdgeleerd.
Ik verstond : Gratisgekopieerd.

Maar ik heb hier een werkplaatshandboek (heel dik) van R4 tot en met 75 of zo. Staat echt álles in. Maar Renaultjes van het bouwjaar waar ik mee rondrij hebben vaak toch andere dimensies qua onderdelen. Blijkt. Dus ik verlaat me er niet op.