Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma aug 11, 2003 11:57 pm
door mar10
Twee maanden zonder problemen rondgereden, Frankrijk fluitend heen en weer en nu het volgende:
zaterdagavond naar Apeldoorn, prima, niks aan de hand, terug idem dito totdat ik getankt had. Ik voelde hem daarna afentoe haperen, een soort inhouding, verder liep hij goed. Nu belt mijn vriendin (kon er zonder problemen mee naar Den Haag rijden, alleen afentoe weer dat gehaper) en die heeft hem achtergelaten omdat het gestotter en gehaper steeds erger werd en hij z'n snelheid verloor.
Ik denk dus aan het tanken. Meestal gooi ik er 98 in met loodvervanger. Nu had ik geen loodvervanger meer, zou dat iets uitmaken? Mijn vriendin heeft weer getankt met loodvervanger maar het is dus erger geworden.
Wie heeft dit aan de hand gehad en heeft tips. Ik denk zelf aan een verbrandingsding, maar wat. Ga morgen proberen hem naar Utrecht te krijgen.

Geplaatst: di aug 12, 2003 12:09 am
door Eddepet
misschien een vuiltje in de carburateur, waardoor de vlotter blijft hangen en je carb. overstroomd? Dit is te zien als je het deksel van je luchtfilter afhaalt (die trommel) en in je carburateur (venturi) kijkt. Symptomen zijn rot lopen, stotteren, inhouden en afslaan. Ook donkere (zwarte) pluim uit de uitlaat. En meuren naar benzine...

Geplaatst: di aug 12, 2003 9:04 am
door Willem de Zwijger
1. Bougies eruit draaien, indien niet mooi (troep eraan of zo) vervangen
2. Verdelerkap eraf, centrale stift bekijken, kan versleten zijn
3. Puntjes bekijken, indien ingebrand vervangen
4. Praten we verder

Geplaatst: di aug 12, 2003 3:39 pm
door Le danger rouge
....of condensatortje...

Geplaatst: di aug 12, 2003 11:01 pm
door mar10
Het rare is dat hij stationair goed loopt, met choke ook. Op het moment dat je gas bij gaat geven hapert hij en gaat hij raar doen. Inderdaad zwart rook uit de uitlaat en vanmiddag ook een bescheiden knal. Raar is ook dat hij vanmiddag even een halve kilometer normaal liep, zonder gedoe. Er is echt niet mee te rijden, alleen gestoot en een hoop gepruttel. Wat zal dat nou zijn??

Geplaatst: wo aug 13, 2003 8:23 am
door R4F6GTX Automaat
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-13 21:21 ]</font>

Geplaatst: wo aug 13, 2003 10:57 pm
door Folkert
Zwarte rook uit de uitlaat betekent veel te veel benzine (blauw=olie, wit=water). Dan zou ik haast zeggen dat je vlotternaald blijft hangen en dat je carburateur overstroomt. Even de carburateur eraf, deksel eraf en mooi poetsen van de binnenkant (of het vlotternaaldje weer op zijn plek zetten...). En dan ook meteen je brandstoffilter vervangen.