Is de remdrukverdeler de oorzaak?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 24248Bericht fidodido »

Mijn R4 GTL heeft een gek probleem. De linkerachter trommelrem remt niet goed. De schijfremmen voor en de trommel rechtsachter doen het echter perfect. Ik heb de remvloeistof al twee keer netjes ontlucht maar dat maakt niet meer uit. Opmerkelijk is dat de handrem op BEIDE achterwielen wel goed werkt. Daarom dacht ik dat het niet aan het remmechaniek of de remcilinder (nieuw) ligt, maar misschien aan een kapotte remdrukverdeler. Kan dit kloppen of is het onzin? Of kan het nog iets anders zijn? Alvast bedankt!
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 24249Bericht Ton »

Misschien heb je perongeluk bij het vervangen van je wielremcylinder de remleiding afgekneld cq getwist(aan de remleiding vastgeroeste wartel)

Groeten Ton
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24251Bericht Ron »

Misschien is het zelfstellend mechanisme niet meer zelfstellend. Staat dat allemaal goed nu?
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 24419Bericht marco »

ik had precies dezelfde klachten; bij mij was het het zelfstellende mechanisme. Een van die veren was naar de gort. Je kunt die in een setje van 8 veren bestellen.
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 24560Bericht fidodido »

Hebben ze die veren-setjes bij de Brezan, of moet ik naar het clubmagazijn of een r4-garage? Trouwens bedankt voor de reacties!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 24561Bericht an3s »

AGO automaterialen in Vlaardingen heeft ze binnen 1 dag in huis. Brezan Delft heeft ze niet.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 24700Bericht fidodido »

Gaat het trouwens om de veren tussen de ankerplaat en de remmen of de veren op de remmen zelf?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 24718Bericht an3s »

Het is compleet systeem...... :lol:

Gewoon het hele verenzootje vervangen en je rem weer als beste.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 24728Bericht marco »

zo is het
Plaats reactie