1968 R4 ruitenwissermotor perikelen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Eelco

1968 R4 ruitenwissermotor perikelen

Bericht: # 185751Bericht Eelco »

Ik rijd eigenlijk nooit met mijn R4 in de regen. En daardoor heb ik ook al lang niet de ruitenwissers gebruikt.
Nu kwam ik vorig jaar geloof ik van de Franse autodag in Buren af en op de terugweg vielen er toch wel wat druppels. Toen bleek dat mijn ruitenwissers niet van hun plek kwamen. Gelukkig bleek de rgen erg beperkt en konden we onze weg vervolgen zonder al te veel gedoe.

Dit jaar wil ik toch eens kijken of ik dit kan fiksen. Ook zit op de bestuurderskant wisser arm wat meer speling dan de bijrijderskant. Omdat mijn 6V Viertje geen zekeringen heeft, kan het niet daar aan liggen. Ik vermoed dat ik het beste het gehele dashboard eruit kan halen, en de boel eens helemaal open ga leggen. Wellicht heeft de ruitenwisser motor een tikje nodig na al die jaren stilstand of misschien is hij gewoon stuk en moet ik hem gewoon vervangen met 1 van mijn reserve exemplaren. Ik heb diverse werkplaatshandboeken, dus als het goed is moet dit klusje te doen zijn.

Maar zijn er nog valkuilen als ik het dashboard eruit ga halen, waar ik aan moet denken? 2e generatie dashboard.
Een schroef die ik wellicht over het hoofd ga zien, of eerst iets anders demonteren alvorens de rest los te maken.

Alvast dank voor het meedenken.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Plaats reactie