voorverwarming slang

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Annie

voorverwarming slang

Bericht: # 185209Bericht Annie »

Ik ben bezig om onze GTL uit 1978 weer in elkaar te zetten. Er is een luchtfilterhuis gemonteerd met een extra uitgang om een voorverwarmingsslang op te zetten. Die slang heeft er echter nooit op gezeten. Op het eerste stuk van de uitlaat is iets toegevoegd om de slang op aan te kunnen sluiten denk ik (zie foto).
Ik zou alleen niet weten hoe ik hier een slang op aan moet sluiten. Mis ik hier iets?

Afbeelding

Afbeelding
Bertje

Re: voorverwarming slang

Bericht: # 185210Bericht Bertje »

Dit herken ik niet, ik ken wel plaatstalen klemmen voor rond de uitlaat met een ronde aansluiting, daar sluit je zo'n spiraalslang op aan van vergelijkbaar type als op een wasdroger, en die gaat dan naar de ingang van het luchtfilterhuis.
Mogelijk hoort er bij jou een luchtfilterhuis met lange naar beneden stekende tuut op, die dan in deze maanvormige opening valt?
Hoe het ook zij, als je niet met zware vorst gaat rijden kun je dit allemaal achterwege laten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
ervaar.R4

Re: voorverwarming slang

Bericht: # 185211Bericht ervaar.R4 »

Op het luchtfilterhuis van mijn (nog te restaureren) GTL uit (tussen)modeljaar '82/ '83 zit een zomer- en winterstand...
Op de foto's staat 'ie op de zomerstand... (De 'lange tuut' is geblokkeerd...)

Die 'spiraalslang' zit er (neem ik aan) op om de aangezogen lucht vóór het warme/ hete motorblok vandaan te halen zodat de lucht in de zomer zo koel mogelijk de carburateur in gaat...

Als het erg koud is kun je de schuif verzetten naar de winterstand, zodat de lucht via die aanzuig-tuit gaat, waarbij de lucht dus vanaf de warme uitlaat komt en op die manier 'voorverwarmd' wordt...

(Of, misschien moet je hem op 'half - half' zetten, als de motor daar beter van loopt...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Plaats reactie