Ik heb hier op het forum al verschillende projecten gevolgd en af en toe zie ik dat een losse carrosserie netjes op een (meestal houten) karretje wordt geplaatst. Ik moet een van de weken ook een chassis en carrosserie scheiden en ben op zoek naar de afmetingen van zulk een karretje zodat ik het op voorhand kan maken. Ik dacht de afmetingen ooit in een of ander draadje gezien te hebben maar vind dat niet zo snel terug. Kan iemand me verder helpen met de afmetingen of een link naar het betreffende draadje?
Al vast bedankt.
Groet, Bart
Karretje voor carrosserie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Karretje voor carrosserie
Hoi Bart, zo'n karretje komt simpelweg onder de dorpels vd carrosserie, als je de auto bij de hand hebt kun je het zo opmeten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gewoon een vlakke balk dus van voor tot achter. Ok. Bedankt.
Inderdaad, 2 balkjes nodig om beide dorpels te ondersteunen. Plaats je er nog 2 als dwarsverbinding en zet je er wieltjes onder, dan ben je klaar
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd

Simpel, inderdaad: 2 balkjes die in de dorpels passen (je kunt de bestaande gaten gebruiken om er houtdraaibouten in te draaien) en daarna 2 dwarsbalkjes monteren met 4 bokwielen/zwenkwielen (zo nodig mét remmechanisme).
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)
Citroën 2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Citroën Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën 2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Citroën Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)