Veel lucht in de benzine tank

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 23464Bericht Diana »

Altijd als ik tank gutst er een flinke hoeveelheid benzine weer uit, omdat er heel veel lucht in zit.
De laaste keren dat ik heb getankt was het zelfs zo erg dat de tankdop er af vloog en gelijk benzine uit kwam terwijl de tank zo goed als leeg was.
Kan dit nou kwaad? En is het op te lossen? :smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23465Bericht Goof »

Conclusie: Je tankonluchting zit verstopt. Dan krijg je dit soort verschijnselen.
Remedie: Achterwiel verwijderen en de dunne slang vanaf je tankdop naar de tank volgen en goed schoonmaken. Eventueel loshalen, want die slang is gedeeld. Wel weer goed vastzetten met epoxy lijm of zo, anders kan je benzine gaan lekken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23468Bericht Bauke »

Tijdens het tanken vloog je dop eraf? Ik mag hopen dat je die al los had gemaakt voor je de slang erin stopt. Dat gedeelte snap ik dus nie helemaal. Verder duiden de symptomen inderdaad op verstopte ontluchting, als je "rustiger" tankt, gebeurt het dan ook? als je de lucht de ruimte geeft moet het tanken in principe zonder proesten kunnen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 23474Bericht Diana »

Nee, rustiger tanken maakt niks uit!
Ik bedoelde eigenlijk toen ik de tankdop eraf haalde stond er zoveel druk achter dat hij er affloepte.
Het is gewoon een vervelend probleem, want mijn schoenen zitten altijd onder de benzine!
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23476Bericht Bauke »

Aha, nu snap ik het. Das inderdaad oncomfortabel. Je benzinedop zou in principe ook moeten ontluchten. Heb je een dop zonder slot dan? Zo ja dan zou je er bv. een klein en onopvallend gaatje in kunnen boren. Op de een of andere manier moet er trouwens wel lucht bij kunnen komen, want anders zou er ook geen benzine meer naar je carburateur lopen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 23481Bericht Diana »

Ik heb een dop met slot
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23483Bericht Ron »

Benzinetank onder druk. Dan heb je de brandstofpomp ook niet nodig...
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23485Bericht Bauke »

maar dat sleutelgat laat dus blijkbaar geen lucht door: vreemd. Je kan natuurlijk een gat gaan maken, maar de oplossing die Goof aandroeg: tank ontluchting schoonmaken, is wel een nettere optie. Te veel ontluchting is ook niet goed trouwens, want benzine verdampt.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 23501Bericht Diana »

Mijn vader zegt dat het geen kwaad kan, maar ik vind het gewoon heel vervelend!
Aangezien vaders dit klusje moet klaren wil ik alleen nog weten of het " rot " klus is?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23503Bericht Goof »

Gaat nogal, tenzij de tank er onderuit moet, maar dat verwacht ik niet. Uiteraard verboden te roken...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23512Bericht Bauke »

waarom moet vaders dit klusje doen, Dat kan je zelf ook best allemaal hoor! Boekie dernaast internet open op het forum en gaan!
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 23570Bericht Diana »

Ik ben niet zo handig met auto's :grin:
Geloof me....als ik dit klusje moet klaren rijd hij waarschijnlijk nooit meer! Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23609Bericht Jorijn »

Ik heb ook problemen met de benzinetank. Na het tanken stinkt het in de buurt van de auto altijd naar benzine. Dat duurt soms een paar dagen. Dat ontluchtingsslangetje naar de tank vertrouw ik niet helemaal. Moet deze met epoxylijm worden gelijmd? Want dan kan dat wel eens het probleem zijn, er zit nu alleen maar een slangklemmetje op.
En tijdens het tanken zelf heeft de pomp altijd de neiging om gelijk weer af te slaan alsof de tank al vol zit. Ligt dit ook aan het defecte ontluchtingsslangetje?
Dank
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23624Bericht Goof »

Hmm, lijkt erop of je ergens een beetje benzine lekt tot de vulslang leeg is of zo.
Over die epoxy lijm, dat heb ik zelf uitgevogeld. Wat er van origine is gebruikt weet ik niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23645Bericht Jorijn »

idd een benzinelek. Om de leiding zit een bescherming en daar komt het uit lekken. Net voordat'ie het hoekje omgaat langs de auto op naar voren. Eens kijken wat we daar aan gaan doen.
Plaats reactie