papierwerk 1400cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
papierwerk 1400cc
Waarschijnlijk een vraag waar geen reactie op komt maar toch een poging. Ik zoek papieren/inschrijvingsbewijs van een R4 waar een 1400 cc in zat. Dat moet zo ook vermeld staan. Met wat indentificatieplaatjes of als wrak zou helemaal goed zijn.
Groet, Bart
Groet, Bart
Re: papierwerk 1400cc
Mag ik vragen waarom jouw vraag?
Je mag nl voor 1997 elke auto aanpassen qua motor wat je wilt. Zolang het aantal cilinders gelijk blijft hoef je geen enkele aanpassing te laten doen op het kenteken. Als je het aantal cilinders aanpast door bijvoorbeeld een V6 in de 4 te hangen dan moet je dit wel melden. Afhankelijk van de melding moet je een RDW-keuring ondergaan.
Je mag nl voor 1997 elke auto aanpassen qua motor wat je wilt. Zolang het aantal cilinders gelijk blijft hoef je geen enkele aanpassing te laten doen op het kenteken. Als je het aantal cilinders aanpast door bijvoorbeeld een V6 in de 4 te hangen dan moet je dit wel melden. Afhankelijk van de melding moet je een RDW-keuring ondergaan.
Waarom zou je het niet laten vastleggen bij de RDW, de kosten zijn nihil.
Heb een R5 laten keuren waarin een 1.8 16v is gekomen en recent m'n Rodeo laten keuren ivm een andere motor.
Mocht je betrokken raken bij een ongeval (wel of geen schuld maakt niet uit) kan je verzekeraar heel erg moeilijk gaan doen als blijkt dat er wat anders onder de kap zat dan wat ze in de polis hebben opgenomen.
Heb een R5 laten keuren waarin een 1.8 16v is gekomen en recent m'n Rodeo laten keuren ivm een andere motor.
Mocht je betrokken raken bij een ongeval (wel of geen schuld maakt niet uit) kan je verzekeraar heel erg moeilijk gaan doen als blijkt dat er wat anders onder de kap zat dan wat ze in de polis hebben opgenomen.
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Er is een klein detail dat jullie over het hoofd zien; ik heb een belgische wagen. Hier is bij de wagen een gelijkvormigheidsattest sinds 1968. Aan een wagen mag niets veranderd worden; geen schijf- ipv trommelremmen, geen grotere, kleinere of bredere banden en al helemaal geen andere motor. De wagen moet blijven zoals ie ooit gekeurd is voor het gelijkvormigheidsattes en de specificaties kunnen tijdens een keuring netjes opgevraagd worden.
Invoeren vanuit Nederland kan wel als alles daar netjes vermeld is in de papieren. Een voordeeltje van de europese eenmaking
. Vandaar mijn vraag.
Groet, Bart
Invoeren vanuit Nederland kan wel als alles daar netjes vermeld is in de papieren. Een voordeeltje van de europese eenmaking

Groet, Bart
Even een vraagje met betrekking tot de motor wijzigen.Marcel77 schreef: di mar 25, 2025 7:59 pm Waarom zou je het niet laten vastleggen bij de RDW, de kosten zijn nihil.
Wat zijn de kosten en wat is de term hiervoor bij aanvraag RDW?
Ik heb al sinds een paar jaar een 1.6 in een auto waar een 1.3 in hoort. APK heeft nog nooit problemen gegeven. Maar als ik t netjes wil doen, dan moet ik dit dus wel regelen begrijp ik. Aantal cillinders etc blijft gelijk.
Ouwe meuk is leuk 

Als de RDW kosten idd nihil zijn dan kun je dit idd makkelijk laten wijzigen. Ik neem aan dat je dan alleen de papieren aanvraag bedoelt bij gratis? Een keuring kost toch wel geld?
En ik wist idd niet dat dit om een Belgische R4 gaat. Ik woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen, ken iets van de Belgische regels, maar niet genoeg voor een gedegen antwoord.
En ik wist idd niet dat dit om een Belgische R4 gaat. Ik woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen, ken iets van de Belgische regels, maar niet genoeg voor een gedegen antwoord.
Was de laatste keuring iets van € 65-70 kwijt.Crelesy schreef: wo mar 26, 2025 12:20 pmEven een vraagje met betrekking tot de motor wijzigen.Marcel77 schreef: di mar 25, 2025 7:59 pm Waarom zou je het niet laten vastleggen bij de RDW, de kosten zijn nihil.
Wat zijn de kosten en wat is de term hiervoor bij aanvraag RDW?
Ik heb al sinds een paar jaar een 1.6 in een auto waar een 1.3 in hoort. APK heeft nog nooit problemen gegeven. Maar als ik t netjes wil doen, dan moet ik dit dus wel regelen begrijp ik. Aantal cillinders etc blijft gelijk.
Enige wat ze het liefst willen zien is een aankoopfactuur waarvan ze de gegeven kunnen overnemen.
In mijn geval heb ik het kenteken gegeven van de auto waar de motor uitkwam, die gegevens kopiëren ze en vervolgens mocht ik zelf de model vermelding doorgeven.
Ging om een Renault R5 1.4 die nadien is geregistreerd als een R5 1.8 16v
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Vooral dat 16v
Dank voor je antwoord. Aankoop factuur etc heb ik niet. Nooit gehad ook. Zat bij een partij. Misschien beter als ik ze eens bel.

Dank voor je antwoord. Aankoop factuur etc heb ik niet. Nooit gehad ook. Zat bij een partij. Misschien beter als ik ze eens bel.
Ouwe meuk is leuk