Pagina 1 van 2

Geplaatst: di feb 26, 2002 8:54 am
door berlina
Mijn gewone 4 (850cc) heeft een naar probleem; mijn rechterachterrem blijft heet worden. Veel is al vervangen en/of nagekeken cq afgesteld. Opgekrikt draait het wiel vrij rond. Het andere bijkomende vreemde fenomeen is het hoger oppakkende rempedaal na een snelwegrit(waarbij er niet geremd is). Mijn vermoeden is een probleem met de remkrachtverdeler. Kent iemand dit probleem en weet die de oplossing?

Geplaatst: di feb 26, 2002 9:36 pm
door Gast
is de stellerij wel goed???

Geplaatst: di feb 26, 2002 9:37 pm
door Gast
of bel ruud wind eens die weet een boel , heeft een eigen r4 garage

Geplaatst: wo feb 27, 2002 1:14 pm
door berlina
Alles is goed afgesteld. Alleen de remkrachtverdeler is nog niet bekeken. Lijkt me ook niet de oorzaak. Heeft iemand nog een hoofdremcilinder voor me te koop? Ik vermoed dat het daar in zit.

Geplaatst: wo feb 27, 2002 1:24 pm
door Goof
dat is toch dat ding dat direct op het pedaal zit he? Die heb ik nog wel een liggen, maar in het onderdelenmagazijn zullen ze hem ook wel hebben denk ik.

Geplaatst: wo feb 27, 2002 3:46 pm
door Gast
ja dat kan zeker het probleem zijn dat een cupje lek is...

Geplaatst: wo feb 27, 2002 9:34 pm
door Folkert
Je mag er bij mij een gratis af komen halen. Althans, dat is er wel een van 84er GTL (1100). Overigens lijkt het mij onwaarschijnlijk dat bij een heet wordend achterwieltje de hoofdremcilinder de schuldige is... Zit er niet vreselijk veel speling op het wiel?

Geplaatst: wo feb 27, 2002 10:35 pm
door Gast
wiellagers??

Geplaatst: wo feb 27, 2002 11:56 pm
door Folkert
Ja, maar dat er dan zoveel speling op zit dat de schoenen aan gaan lopen... Opgekrikt loopt het wiel dan wel vrij...

Geplaatst: do feb 28, 2002 12:05 am
door Gast
das waar... of te strak vastgedraaid...

Geplaatst: do feb 28, 2002 12:05 am
door Gast
dwz te weinig lagerspeling

Geplaatst: do feb 28, 2002 8:31 am
door berlina
Het autootje is een keurig ding met slechts 55.000 km achter z'n kiezen(door oude man). De wiellagers zijn rondom gewoon goed en goed afgesteld. En dat raar keihard wordende pedaaltje kan toch haast niet anders dan door de hoofdremcilinder veroorzaakt worden??
En Folkert; ik kom eraan! Zal toch wel passen zo'n 1100 -remcilinder??

Geplaatst: do feb 28, 2002 11:32 am
door Goof
Moet je ff checken. Je hebt hooffrem cylinders met 3 en met 4 gaten geloof ik.

Geplaatst: do feb 28, 2002 12:02 pm
door berlina
Het eerste wat ik vanavond doe is de gaten tellen!

Geplaatst: za mar 16, 2002 12:54 am
door Gast
hallo, ik denk zelf dat het probleem mischien kan zitten in een verstopte remslang,deze gaat dan als "ventiel" werken bij remmen laat hij vloeistof door omdat er druk achter staat en bij het loslaten van het rempedaal loopt de vloeistof niet of moeilijk terug.
Voor zover ik weet heeft een r4 bij elk wiel een remslang dus dit verklaart dat het een rem betreft .Succes

Groeten W.belder@hetnet.nl