Telecom F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Telecom F4
Dit project gaat bij mij een doorstart maken:
Gelijk een vraag aan degenen die goed thuis zijn in documentatie: bij deze F4 zitten papieren die matchen met de (Franse) kentekenplaten, maar afwijken van het chassisnummer: volgens de papieren zou het chassisnummer beginnen met VF212, maar eigenlijk is dit VF121. Mijn andere F4 heeft ook een chassisnummer beginnend met VF121.
Ik vermoed dat dit een administratief foutje is (de andere cijfers komen allemaal wel overeen), maar bij de RDW moet ik dat later misschien wel kunnen aantonen/bewijzen. Wie weet er meer over het format van R4 chassisnummers? De wagen is uit 83 en als ik het goed heb is het een R2106.
Gelijk een vraag aan degenen die goed thuis zijn in documentatie: bij deze F4 zitten papieren die matchen met de (Franse) kentekenplaten, maar afwijken van het chassisnummer: volgens de papieren zou het chassisnummer beginnen met VF212, maar eigenlijk is dit VF121. Mijn andere F4 heeft ook een chassisnummer beginnend met VF121.
Ik vermoed dat dit een administratief foutje is (de andere cijfers komen allemaal wel overeen), maar bij de RDW moet ik dat later misschien wel kunnen aantonen/bewijzen. Wie weet er meer over het format van R4 chassisnummers? De wagen is uit 83 en als ik het goed heb is het een R2106.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Op je vragen kan ik niets antwoorden maar ik denk wel dat dit een heel mooi project zal zijn.
Succes
Succes
Re: Telecom F4
Dankje Kaasjong, denk het ook,
Hanz, Jandoe1000, jullie ook geen idee hoe het zit met chassisnummer? Met name Hanz is goed thuis in verschillende uitvoeringen, typeplaatjes, etc (maar misschien juist niet van de Franse productie).
Hanz, Jandoe1000, jullie ook geen idee hoe het zit met chassisnummer? Met name Hanz is goed thuis in verschillende uitvoeringen, typeplaatjes, etc (maar misschien juist niet van de Franse productie).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Telecom F4
Mijn kennis over de R4 stopt bij 1976. Van het modernere spul weet ik weinig. Maar het lijkt me inderdaad aannemelijk dat het een om tikfout gaat. Zo heb ik een 1966 viertje dat door een overschrijving van de carte grise een andere bouwmaand kreeg: januari (01) ipv oktober (10).
Re: Telecom F4
Zijn er dan nog F4 rijders hier, die kunnen bevestigen dat hun chassisnummers met VF121 beginnen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Tuurlijk. Zat foto´s in mijn bezit, maar de BK-28-JB rijdt nu ergens in (Noord)-Ierland rond:
En van het APK-keuringsbewijs heb ik óók nog een foto. Die APK was nadat ik via de RDW-Veldhoven het kenteken terug had gekregen (betrof namelijk een 4F4 waarvan het kenteken was ingeleverd vanwege sloop in eigen beheer). Dat komt dus zeker goed !
(net als dat het goed komt met mijn R4 Savane waarvan het chassisnummer in de koets staat en NIET in het chassis)
En van het APK-keuringsbewijs heb ik óók nog een foto. Die APK was nadat ik via de RDW-Veldhoven het kenteken terug had gekregen (betrof namelijk een 4F4 waarvan het kenteken was ingeleverd vanwege sloop in eigen beheer). Dat komt dus zeker goed !
(net als dat het goed komt met mijn R4 Savane waarvan het chassisnummer in de koets staat en NIET in het chassis)
Laatst gewijzigd door JoReno op do nov 30, 2023 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Nu werd ik toch nieuwsgierig...
Welk nummer staat er in míjn F4, uit 1985 ?
Ook een VF121, dus...
(Hm... Nu zie ik ook verschillen tussen de twee plaatjes op de bovenste foto...)
Welk nummer staat er in míjn F4, uit 1985 ?
Ook een VF121, dus...
(Hm... Nu zie ik ook verschillen tussen de twee plaatjes op de bovenste foto...)
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: Telecom F4
Dank voor de reacties, dat zijn al 4 F4tjes met VF121
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Inmiddels de 72er ter zijde geschoven om deze F4 aan te pakken.
Ik heb de cilinderkop verwijderd vanwege een afgebroken klep (hóe dan?), daarover later meer.
Verder de remmen nagekeken, deze zijn recent vernieuwd, evenals wiellagers en fuseekogels, maar dit is niet helemaal goed gegaan. Zoek de fout (naast dat men misschien wat te royaal is geweest met kopervet):
Ook het flink gebutste voorspatbord eraf gehaald en de deuk er zo goed mogelijk uit gedrukt:
Ik heb de cilinderkop verwijderd vanwege een afgebroken klep (hóe dan?), daarover later meer.
Verder de remmen nagekeken, deze zijn recent vernieuwd, evenals wiellagers en fuseekogels, maar dit is niet helemaal goed gegaan. Zoek de fout (naast dat men misschien wat te royaal is geweest met kopervet):
Ook het flink gebutste voorspatbord eraf gehaald en de deuk er zo goed mogelijk uit gedrukt:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Telecom F4
Als op de foto rechts de rijrichting is zijn oplopende - en aflopende remschoen omgedraaid.
Re: Telecom F4
@Jo: bij "remmen nakijken" aanschouwe men niet alleen de buitenzijde der remtrommel
@Jandoe1000: 10 punten!
Ter toelichting nog een plaatje van de oplopende remschoen en de slepende remschoen, afhankelijk vd draairichting van het wiel (worden kennelijk ook primaire en secundaire remschoen genoemd):
Oplopende remschoen kan vanwege het zelfbekrachtigende effect een kortere remvoering hebben. Bij achteruit rijden en remmen wordt de schoen met lange voering bekrachtigd, dit kan leiden tot problemen: viewtopic.php?t=20704
@Jandoe1000: 10 punten!
Ter toelichting nog een plaatje van de oplopende remschoen en de slepende remschoen, afhankelijk vd draairichting van het wiel (worden kennelijk ook primaire en secundaire remschoen genoemd):
Oplopende remschoen kan vanwege het zelfbekrachtigende effect een kortere remvoering hebben. Bij achteruit rijden en remmen wordt de schoen met lange voering bekrachtigd, dit kan leiden tot problemen: viewtopic.php?t=20704
Laatst gewijzigd door Bertje op vr dec 01, 2023 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Nieuwe opgave, ook aangetroffen bij remmen nakijken. Zoek de fout.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Remschoenen zitten goed, maar waar zijn de stelnokken?
Re: Telecom F4
Laatst gewijzigd door JoReno op za dec 02, 2023 4:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)