Benzines en toevoegmiddelen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoe constateer je pingelen terwijl je rijdt: Kan iemand het fonetisch omschrijven? En wat gebeurt er uiteindelijk in/met je motor? Dat er ergens anders ontbranding optreed door een drukgolf kan ik volgen ook al snap ik dat drukverhoudingverhaal niet, maar als het maar ploft dan rijdt het toch? maar waarschijnlijk denk ik nu te simpel..
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-07-28 09:20 ]</font>
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-07-28 09:20 ]</font>
Dan is de f6 al een poosje aan het pingelen. Paul heeft r trouwens wel al naar geluisterd. Jij zou wat gepingel toch wel herkennen als je het hoort denk ik? dan is ie misschien toch niet aan het pingelen... mmm. Wat doe ik eraan?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik zou dan ook rap gaan zorgen dat het weg is, want het levert VEEL motor schade. Als je de kop eraf haalt, zal je veel putjes in de zuiger zien... Als je er degelijk mee doorrijdt, van valt er vanzelf een gat in je zuiger...Op 2003-07-28 14:08, schreef Bauke:
Ik heb de ontsteling laatst verlaat en het werd inderdaad minder.
Overigens: Ja, het klinkt inderdaad (zoals naar mij geciteerd) alsof je een hand stalen knikkers in een stalen pan mikt.
het is heel simpel hoe meer lood (of octaan) hoe beter je motor door de brandstof gekoeld wordt en dus mindersnel slijtage aan je kleppen en zuigers etc
dat pingelen doet ie omdat 95 armeris en dus warmer wordt waardoor je meer krimp en uitzet momenten krijgt in je motorblok dus eigenlijk is 98 beter voor alle oldtimers of blokken die in de oudheid ontwikkeld zijn dus ook renault 4
het voordeel van een renault 4 is dat je een 4 cilinder watergekoeldblok hebt dus kan meer hebben maar bijv. een eend rijdt niet meer dan 80.000 km op alleen 95 zonder toevoegingen terwijl op 98 evt zonder toevoegingen loopt hij makelijk 175.000 km probleemloos
dit heb ik niet bedacht maar is uit div. onderzoeken gebleken.
dat pingelen doet ie omdat 95 armeris en dus warmer wordt waardoor je meer krimp en uitzet momenten krijgt in je motorblok dus eigenlijk is 98 beter voor alle oldtimers of blokken die in de oudheid ontwikkeld zijn dus ook renault 4
het voordeel van een renault 4 is dat je een 4 cilinder watergekoeldblok hebt dus kan meer hebben maar bijv. een eend rijdt niet meer dan 80.000 km op alleen 95 zonder toevoegingen terwijl op 98 evt zonder toevoegingen loopt hij makelijk 175.000 km probleemloos
dit heb ik niet bedacht maar is uit div. onderzoeken gebleken.
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
btw gat in zuiger is alleen as de vonk ipv naar de negatieve kant van de bougie naar de cilinder slaagt, dit hebde meestal as ge een verkeerde bougie steekt (te grote electroden afstand of een te hete bougie) zeer slecht voor moter, bangelijk kei neig slecht voor R4 motor met electronise onsteking dus opassen met in uw R4 zomaar een bougie te steken. (bougie = ontsteking kaars of zoiet weet niet hoe je het zegt in algemeen nederlands
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The_Underd0g op 2003-08-03 04:26 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The_Underd0g op 2003-08-03 04:26 ]</font>