Pagina 1 van 1

Geplaatst: do jul 17, 2003 5:15 pm
door brecht
Toen ik gisteren voor het eerst als officiele eigenaar (vrijwaring is onderweg Pelle) naar huis reed moest ik in eens 3 keer pompen voor dat mijn rem het deed. Uiteindelijk kom je zo ook wel stil te staan, maar het is een beetje omslachtig en nogal schrikken.

Duid dit op een lekke hoofdremdrukcilinder of hoe heet die ook al weer of lekt er gewoon ergens een leiding?

Geplaatst: do jul 17, 2003 8:01 pm
door an3s
Als ie dat eerst niet deed, dan gok ik op een lekke leiding.

Geplaatst: do jul 17, 2003 9:01 pm
door Ron
Controleer eerst het niveau van je remvloeistofreservoir.
Dan de hoofdremcilinder op lekkage.
Dan de leidingen naar de remcilindertjes op lekkage.
En dan de remcilindertjes zelf (bij je achterwiel wat lastiger, die doe je dan als laatste).
Je weet op die manier niet alleen of het euvel een lekkage is, je weet ook meteen waar je aan de slag kunt met de reparatie.

Lekkende remvloeistof is altijd wel te herkennen. Het metaal waar het overheen stroomt is altijd een beetje goor-zwartig en nattig. Rotspul. Schijnt ook goed te werken als verfafbijt, dus probeer lekkage altijd te voorkomen!
Ook bij het bijvullen dus goed opletten. Een druppeltje wat te lang blijft liggen laat z'n sporen gegarandeerd na.

Controleer ook de plek waar je rempedaal de cilinder beroert. Je wilt die troep echt niet in je cabine hebben.