Verhogen van afstand chassis-wegdek

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
HugoPortugal
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 08, 2022 6:22 pm

Verhogen van afstand chassis-wegdek

Bericht: # 181342Bericht HugoPortugal »

Beste allen.

Ik ben nieuw hier (heb me netjes voorgesteld in dat subfoeum maar daar wordt blijkbaar zelden gemodereerd, kan gebeuren).
Ik rij rond in Portugal en hoewel ik speciaal een R4 heb gekocht voor het tegengaan van de KLOENK die ik in mijn Volvo regelmatig hoor denk ik erover de R4 nog 5 cm te verhogen. Uiteraard heb ik hier gezocht maar niet echt gevonden. Er bestaan toch ook een soort rubbers die je achter/tussen/onder je veren zet oid?
Wellicht zeg ik hiermee iets doms. Ik heb er nog niet onder gelegen. Het is ook hier regenseizoen.

Dank voor tips!
Met een 4 veel offroadplezier.
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Verhogen van afstand chassis-wegdek

Bericht: # 181457Bericht Tweety »

Tussen de veren niet lijkt mij, want zowel voor als achter zit er torsiestaaf vering. Je kan wel eventueel de torsiestaven een tandje verder opspannen, maar ik waag me daar liever niet aan. De kracht op zo'n torsiestaaf kan behoorlijk groot zijn en er staat me ook iets bij over verschillen in de vertanding (kan ook voor een ander model gelden) en torsiestaven zijn lastig los te krijgen. Als een R4 al te dicht bij de grond licht dan zitten er behoorlijke hobbels in de weg.
HugoPortugal
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 08, 2022 6:22 pm

Re: Verhogen van afstand chassis-wegdek

Bericht: # 181459Bericht HugoPortugal »

Dank je.
En ja. Echt zeer slecht slecht wegdek.
Ik ga even verder zoeken.
Met een 4 veel offroadplezier.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Verhogen van afstand chassis-wegdek

Bericht: # 181462Bericht Bertje »

Hier is al vaker over geschreven (o.a. door mij): viewtopic.php?p=176907#p176907
Een andere (maar duurdere) optie is het plaatsen van rally-schokdempers, daar komt de boel meen ik ook wat door omhoog: https://retrocarconcept.fr/1743384-jeu- ... nault-4-4L
Hoe hoog staat je R4 nu eigenlijk op de poten? De nominale hoogtes voor en achter staan onderaan deze pagina: https://www.la4ldesylvie.fr/depose-et-r ... rage-fixes
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
HugoPortugal
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 08, 2022 6:22 pm

Re: Verhogen van afstand chassis-wegdek

Bericht: # 181520Bericht HugoPortugal »

Het valt in de praktijk reuze mee.
Ik heb inmiddels wat ergere routes gereden en het vergaat de 4 op dit vlak best onberispelijk.

Eerst maar eens wat andere zaakjes aanpakken, me dunkt!
Met een 4 veel offroadplezier.
Plaats reactie