benzinepomp

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinepomp

Bericht: # 181569Bericht dirkoosterhoff »

Oke, is altijd goed om een keer te controleren. Maar het motortje loopt wel fantastisch.Heel soepel en gaat nog best hard. Prima mee mee te komen in het huidige verkeer. Ik vind af en toe een druppeltje ook niet zo'n probleem. Een oldtimer die niet lekt staat droog zullen we maar zeggen. Maar als ik het zou kunnen oplossen zou het mooi zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: benzinepomp

Bericht: # 181578Bericht Crelesy »

Mijn 4 tje reed ook nog prima en haalde makkelijk de 115kmpu met een 782 blok.. maar 1 zuiger en bus waren echt heel slecht door 20 jaar stil staan. De zuigerveren vielen er in 12 stukken uit. En de bus had een plek rondom van een mm diep! Dus dat is geen benchmark. Goed rijden zegt niet altijd veel over compressie.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinepomp

Bericht: # 181579Bericht dirkoosterhoff »

hm, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dat bij mijn auto ook zo zou zijn. Heb hem van eerste eigenaar uit Portugal die hem behandeld heeft alsof het z'n kind was. Alle onderhoud heeft hij wel gehad en de man was er zeer zuinig op.
Maar ik zal het eens laten controleren.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: benzinepomp

Bericht: # 181581Bericht Crelesy »

Snap ik.
Carter druk heb je altijd wel iets. Vandaar dat er ontluchting op zit. Maar het hoeft natuurlijk niet de oorzaak van jouw probleem te zijn. Theoretisch kan t ook gewoon domme pech zijn...
Maar raar is het wel.
Dat gaatje in je pomp is er voor om lucht uit de ruimte boven een membraan te duwen. Als daar ook olie uit komt is niet zoals het hoort. Het is of olie die er voor conservering vanaf nieuw in zit of het is gewoon weer kapot.
Misschien kan je de oude open maken om te kijken hoe het werkt? Of een exploded view op internet vinden?
Ouwe meuk is leuk (beer)
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: benzinepomp

Bericht: # 181585Bericht jandoe1000 »

Even compressie meten. Als dat goed is, af en toe olie controleren en verder niet aan denken en lekker rijden!
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinepomp

Bericht: # 181587Bericht dirkoosterhoff »

Ga ik doen :D
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinepomp

Bericht: # 181679Bericht dirkoosterhoff »

Ik heb ( met meedenken van Jan-Willem van R-Quatre) eindelijk het probleem van de benzinepomp gevonden.
Ik heb een pomp met stift bediening.(Spaanse uitvoering) Deze heeft een speciale dikke kunststof pakking met een klein gaatje er in waar de stift door gaat die de pomp bediend. Nu is er in het verleden een keer een pakking tussen gezet voor een gewone pomp met hendel bediening.
Dan is het gat in de pakking veel groter en gaat er dus ook meer olie doorheen. De diktes van de pakkingen was ook niet goed. Het is een wonder dat het toch werkte afgezien van de lekkage. Ik heb nu een Plaatje van Jan-Willem met de afbeelding hoeveel en welke pakkingen tussen de motor en de pomp moeten.
Probleem opgelost :D
Groet,Dirk

O ja, Compressie is goed
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: benzinepomp

Bericht: # 181680Bericht Bertje »

De dikke (thermische isolerende) pakking is inderdaad totaal anders bij stiftbediening vs hevelbediening. Heb je van JW alleen een plaatje gekregen, of ook de betreffende pakking? Mogelijk heb ik er nog wel eentje over.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinepomp

Bericht: # 181682Bericht dirkoosterhoff »

Bedankt voor het aanbod :D maar ik heb alles wat ik nodig heb bij JW kunnen krijgen. Ook de dikke plaat voor stift bediening.
Zelfs nog nieuw! Echt bizar dat ze dat in het verleden zo stom hebben vervangen.
Plaats reactie