72er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 72er
Na 4 maanden de aandacht verlegd te hebben naar een ander project ook weer een stapje gemaakt met de 72er: de motorkap in de eerste laag (bruine) autolak gespoten. Helaas wat te haastig gewerkt en daardoor een paar druipers erin, dat wordt schuren als de lak eenmaal volledig uitgehard is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Ja, dat hoop ik ook, maar hopen alleen is niet genoeg: binnen een paar maanden moet er een concrete oplossing voor komen, anders moet wat dan niet af is in opslag en dan is het de vraag hoe en wanneer weer verder.
Om dit restauratietopic niet te vervuilen even een nieuw topic aangemaakt om het te hebben over sleutelruimtes, en hoe anderen hun hobby van onderdak en voldoende vierkante meters voorzien krijgen: viewtopic.php?t=20796
Om dit restauratietopic niet te vervuilen even een nieuw topic aangemaakt om het te hebben over sleutelruimtes, en hoe anderen hun hobby van onderdak en voldoende vierkante meters voorzien krijgen: viewtopic.php?t=20796
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Knap werk! Nu nog een chroom bumper! En een phase 2 alu grill! Bij een 72-er hoort trouwens geen slingergat meer in de bumper.
Re: 72er
Zoiets, Jandoe?
Het gatenpatroon in zo'n laatste type motorkap blijkt trouwens niet te matchen met zo'n tweede type gril: de sleufjes voor de aluminium lipjes aan de gril ontbreken, en de gaten waar de draadeindjes doorheen moeten zitten op de verkeerde plek. De lipjes heb ik naar binnen gebogen en het roostertje heb ik voorzien van extra gaatjes, zodat ik de draadeindjes kan plaaten overeenkomstig de motorkap. Om de gril aan de zijkanten niet te laten wijken (ik gebruik immers de lipjes niet) heb ik boutjes met revetten gebruikt: de revet haakt aan de binnenkant achter het achterrandje van de grill; als je het moertje aan draait trek je de gril via dat randje dus strak tegen de motorkap.
Verder plaats ik voor nu maar even deze nog op te knappen R5 stoelen: het skai interieurtje dat ik wilde plaatsen blijkt immers niet compatibel met een handremhendel tussen de voorstoelen (zijn te breed), maar de wagen moet eigenlijk wel zsm rijdend zijn ivm dat deze werkplaats komt te vervallen. Ik heb inmiddels wat leads, maar nog niet met zekerheid een nieuwe plek gevonden.
Het gatenpatroon in zo'n laatste type motorkap blijkt trouwens niet te matchen met zo'n tweede type gril: de sleufjes voor de aluminium lipjes aan de gril ontbreken, en de gaten waar de draadeindjes doorheen moeten zitten op de verkeerde plek. De lipjes heb ik naar binnen gebogen en het roostertje heb ik voorzien van extra gaatjes, zodat ik de draadeindjes kan plaaten overeenkomstig de motorkap. Om de gril aan de zijkanten niet te laten wijken (ik gebruik immers de lipjes niet) heb ik boutjes met revetten gebruikt: de revet haakt aan de binnenkant achter het achterrandje van de grill; als je het moertje aan draait trek je de gril via dat randje dus strak tegen de motorkap.
Verder plaats ik voor nu maar even deze nog op te knappen R5 stoelen: het skai interieurtje dat ik wilde plaatsen blijkt immers niet compatibel met een handremhendel tussen de voorstoelen (zijn te breed), maar de wagen moet eigenlijk wel zsm rijdend zijn ivm dat deze werkplaats komt te vervallen. Ik heb inmiddels wat leads, maar nog niet met zekerheid een nieuwe plek gevonden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Inmiddels ook weer wat stapjes gemaakt met de 72er, o.a. remmen ontlucht en stuur geplaatst.
Vraag aan de kenners van de oudere R4tjes: Ik heb nu een tweede type dashboard geplaatst en een stuurkolom met het contactslot rechts. Chokeknop zou dan logischerwijs links moeten komen (waar deze bij het derde en laatste type dashboard ook zit), maar deze komt op een apart metalen beugeltje. Dit beugeltje ontbreekt, kan iemand bevestigen dat de knop links hoort en liefst ook wat foto's van dat beugeltje delen?
Voor mijn 69er heb ik ook zelf een beugeltje gemaakt, maar daarbij zit het contactslot niet rechts van de stuurkolom, maar eronder, en kwam de chokeknop rechts.
Vraag aan de kenners van de oudere R4tjes: Ik heb nu een tweede type dashboard geplaatst en een stuurkolom met het contactslot rechts. Chokeknop zou dan logischerwijs links moeten komen (waar deze bij het derde en laatste type dashboard ook zit), maar deze komt op een apart metalen beugeltje. Dit beugeltje ontbreekt, kan iemand bevestigen dat de knop links hoort en liefst ook wat foto's van dat beugeltje delen?
Voor mijn 69er heb ik ook zelf een beugeltje gemaakt, maar daarbij zit het contactslot niet rechts van de stuurkolom, maar eronder, en kwam de chokeknop rechts.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Ik denk links, want daar zit de choke in mijn 73-er (model v.a augustus ‘72) ook, met het contact rechts.