remmen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 22659Bericht Jasper »

Handrem gesteld!

En Jasper remt weer als ik m'n voet op de rem leg! (En niet een decimeter later.)

Bedankt mannen.
if it aint broke - find out why
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 22661Bericht an3s »

Op 2003-07-08 23:36, schreef Anonymous:
Op 2003-07-08 11:33, schreef Jasper:
Bij koude start moet ik altijd lang (4 sec) de startmotor laten draaien voor dat ie aanspringt, (alleen choke, geen gas). Duw ik eerst een paar keer op het gas dan doet ie het meteen.
Als je een carburateur met acceleratiepomp hebt, dan lijkt dat een normaal verschijnsel...
Inderdaad, daar had ik ff niet aan gedacht.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 22683Bericht martijn lagerweij »

Over de carburateur. Een paar keer je gas intrappen heeft WEL tot gevolg dat je bij stilstaande motor benzine in je motor pompt. Dit komt door de acceleeratiepomp in de carb. Dus het is niet zo raar dat je dan in een keer kan starten. (tenzij je zo veel er in pompt dat je hem verzuipt). Bij chocken komt er pas benzine (extra) als je motor start. Ikzelf moet ook altijd chocken OOK in de zomer Hij kan wel snel na 400 meter)uit maar het is algemeen bekent dat ze (1100 cc) maar langzaam op temperatuur komen. Al met al niets bijzonders tenzij je heel lang (ook in de zomer) moet chocken.
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 22684Bericht martijn lagerweij »

PS over de handrem. Hij moet altijd wel zon tien tikken omhoog kunnen. Anders doe je het zelfstellende mechanisme teniet. Dit kan tot gevolg hebben dat je armen die aan de schoenen bevestigd zijn tegen de binnenkant trommel gaan aanlopen. Ik heb twee viertjes gehad die ik kocht toen ze niet goed meer remden op de handrem. Deze hadden beide de handrem te veel opgesteld. Handrem stellen is alleen fijnafstelling de rest moet je uit ontluchten en zelfstelmechanisme halen. SUCCES
Plaats reactie