Pagina 1 van 2
Geplaatst: za jul 05, 2003 12:17 pm
door an3s
Ik heb die f6 voor 199 euro min of meer gekocht (zie vraag en aanbod) en zit me nou even af te vragen in welke auto ik die 1400 motor ga zetten, in mijn f6 of in de gtl van Mailin. De gtl is ook met standaard motor al behoorlijk pittig en dus zou ik hem het liefst in mijn f6 zetten maar die heeft een gasinstallatie. En dus zit ik met de volgende vragen:
-hoe hoog is de compressie van zo'n R5 1400 blok eigenlijk?
-en moet de kop dus aangepast om op gas te rijden of houdt dat blok dat wel?
-en waar vind ik een mengstuk voor op een dubbele weber carb. ?
Geplaatst: za jul 05, 2003 12:24 pm
door Folkert
Als je zo'n mengstukkie op de kop kan tikken: In de F6 natuurlijk!
Geplaatst: za jul 05, 2003 5:49 pm
door schoapke
er is nog iemand bij de club met een blauwe F6 super snel op LPG
(heeft ook een schattig klein sleurhutje)
Geplaatst: za jul 05, 2003 9:48 pm
door R4F6GTX Automaat
Mijn F6 automaat heeft ook de 1400 motor plus rijdt op gas. Ik heb de kleppen iets (0,05mm) ruimer gesteld en ben gewoon gaan rijden. Niks mis mee, gaat gewoon. Gasstuk kun je nog gewoon nieuw kopen of anders op de sloop.
Geplaatst: za jul 05, 2003 9:58 pm
door an3s
OK. kleppen ruimer stellen was ik al van plan. Maar dit blok heeft een dubbele weber carburateur waar naar alle waarschijnlijkheid een ander mengstuk opmoet dan op een gewone solex carb. Kan je die ook gewoon nieuw kopen? Waar dan?
Geplaatst: za jul 05, 2003 11:13 pm
door R4F6GTX Automaat
Hier in Eindhoven heb ik een adres die nog veel "ouwe" gasstukken heeft liggen. Ik zal van-de-week daar eens vragen; ik wil er ook voor mijn F6 een tussenstuk hebben. Bij mijne zit ie in de luchtfilterslang. Gaat ook, alleen start niet lekker.
_________________
F6 Automaat, F6 Sinpar en F6 NATO;
En nóg een paar leuke voertuigen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-07-05 23:14 ]</font>
Geplaatst: zo jul 06, 2003 10:19 pm
door Folkert
Op 2003-07-05 17:49, schreef schoapke:
er is nog iemand bij de club met een blauwe F6 super snel op LPG
(heeft ook een schattig klein sleurhutje)
Je bedoelt deze:

Meer uitermate mooie plaatjes van deze:
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... 0/a30.html
Geplaatst: zo jul 06, 2003 11:46 pm
door schoapke
Je zou het zo zeggen, maar op mijn foto zit er nog iets naast de tankdop....

Geplaatst: ma jul 07, 2003 12:02 am
door Jan-Geert
das die van willem gerdingh , alpine blokkie heeft die erin
Geplaatst: ma jul 07, 2003 11:27 pm
door Gast
Op 2003-07-06 23:46, schreef schoapke:
Je zou het zo zeggen, maar op mijn foto zit er nog iets naast de tankdop....
Op mijn foto zit er wat achter de voordeur. En die ziet er vrijwel hetzelfde uit als bij jouw naast de tankdop... Ergo: Yeps. Menno zijn blauwe F6 rijdt ook (natuurlijk) op LPG en gaat dan weer beduidend harder dan die van Willem!
Geplaatst: di jul 08, 2003 9:38 am
door renault4
Maar Willem is natuurlijk ook weer een stukje zwaarder als Menno. toch????
_________________
http://members.lycos.nl/targnon
Dit wordt Fonziezz website.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: renault4 op 2003-07-08 09:38 ]</font>
Geplaatst: di jul 08, 2003 10:30 am
door Ton
er staat er al een tijdje een op marktplaats te koop,bij renault onderdelen
Groeten Ton
Geplaatst: di jul 08, 2003 10:57 am
door an3s
Dankjewel, ik heb hem gelijk ff gemaild.
Geplaatst: di jul 08, 2003 11:37 pm
door Folkert
Op 2003-07-08 09:38, schreef renault4:
Maar Willem is natuurlijk ook weer een stukje zwaarder als Menno. toch????
Das dan ook wel weer zo, maar Willem heeft een Alpine motor en Menno een Alpine Turbo!
Geplaatst: vr jul 11, 2003 12:04 pm
door martijn lagerweij
Ik heb twee viertjes iin elkaar geknutseld met een 1400 cc TS dan wel TX. Deze konden beide echt niet op gas lopen. De kleppen zakten nog sneller dan mijn bankrekening. Op alpine gaat het prima, maar met deze blokjes zou ik het echt niet doen. Ik zou kleppen aan laten passen. ALS je het mooi wil doen moet je geen gasstuk nemen maar door een gasboertje twee pipetjes in beide trappen laten zetten. Dit werd vroeger erg veel gedaan en heeft tot gevolg dat de twee traps werking echt voelbaar blijft je minder stromingsverliezen hebt en hij ietsjepietsie zuiniger is. Ik had een adresje in Sneek van een gepensioneerde gas boer. In mijn alpine en bij die 1400 cc's was dat echt perfect. Ze boren een gat onderin (onder de gasklep) in beide kamers Draad tappen buisje erin met locktide T- stuk in je gastoevoer en rijden maar. ECHT PERFECT. Misschien weten onze gasspecialisten wat ik bedoel of waar je het nog kunt laten doen. SUCCES