henk is mijn naam en ja ik ben denk ik ook besmet met het r4 virus ik heb een f4 gekocht met IETS wat werk hoef me voorlopig niet te vervelen ben ook lid geworden van de r4 club en ben al eens wezen kijken in beneden leeuwen ( mooi zo'n magazijn denk dat ik daar nog wel een paar keer heen moet)
zal proberen wat foto 's te plaatsen want ik heb gemerkt dat die wel op prijs worden gesteld
The proof of the pudding... het typenummer (had ik je trouwens net een vraag voer gesteld in PB persoonlijk bericht). Als het een R2106 of R210B is, dan zou die gesloten moeten zijn. Vitrée zou R2391 of R239B zijn, meen ik maar 100% zeker ben ik daarvan niet. Maar ik dacht ook dat vitrées in principe schuiframen hadden, geen vaste lange ruit.
Ik meen dat een originele vitrée altijd schuiframen achterin heeft, Henk. Of eigenlijk meen ik dat het andersom is: als een wagen later is omgebouwd, dan heeft men gewoon een gat in de zijwand geboord en bij gebreken aan verstevigde raamsponningen moet er dan altijd een vaste ruit in.
@Hanz: bij de gesloten bestelwagens loopt er inderdaad een verticale verstevigingsspijl halverwege de zijwand. Als er grote zijruiten worden geplaatst vervalt die versteviging (grotendeels) en ik denk dat er dan verstevigde raamsponningen geplaatst worden om weer wat stijfheid terug te krijgen. Henk zal kunnen beamen dat een zijwand zonder versteviginsspijl een beetje "slap" is.