Het probleem begon met hoog benzineverbruik.
Daarna onregelmatig lopen, bougiekabels om beurten er af getrokken en bleek dat 1 en 2 stationair niet meedoen.
Zoals eerder genoemd, eerst bij ontsteking zoeken en alles vervangen.
Geen resultaat.
Conclusie: mogelijk verbrande klep.
Maar alle 4 de cylinders geven 7 bar aan bij koude motor.
Toen kleppen gesteld en cab. schoongemaakt.
Start wel, maar stationair doen alleen 3 en 4 mee.
Bij veel gas geven alle 4.
Ik heb een Vellemankit, daarmee was alles hetzelfde, toen maar weer condensator aangesloten.
Ik ken de problemen die een condensator kan geven.
115.000 gelopen, dus op kan ie nog niet zijn.
Dus dacht ik: krijgen de eerste 2 geen of niet genoeg brandstof ?
compressie verhouding
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: compressie verhouding
Dus hij waggelt heel erg. Spruitstuk pakking al vervangen ? Kijk ook gelijk of het spruitstuk nog vlak is.Start wel, maar stationair doen alleen 3 en 4 mee.
Bij veel gas geven alle 4.
Re: compressie verhouding
Goed punt, Tweety!
Ik zou dan eens beginnen met checken of alle spruitstukmoeren wel vast zitten. Zo ja, spuit dan tijdens stationairloop wat WD40 op de overgang tussen spruitstuk en kop. Als de motor dan ineens anders of beter gaat lopen, dan weet je dat daar het lek zit.
Ik zou dan eens beginnen met checken of alle spruitstukmoeren wel vast zitten. Zo ja, spuit dan tijdens stationairloop wat WD40 op de overgang tussen spruitstuk en kop. Als de motor dan ineens anders of beter gaat lopen, dan weet je dat daar het lek zit.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Kijk, dat zijn waardevolle tips.
Dank.
Dank.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Tip van Bertje gevolgd: ingespoten met WD40 en......toen liep ie ineens normaal.
Spruitstuk verwijderd en bleek dat pakking gebroken was bij cyl. 1 en 2.
Nu nog een nieuwe pakking scoren, monteren en .....afwachten.
Alle vertrouwen.
Dank aan Tweety en Bertje.
Spruitstuk verwijderd en bleek dat pakking gebroken was bij cyl. 1 en 2.
Nu nog een nieuwe pakking scoren, monteren en .....afwachten.
Alle vertrouwen.
Dank aan Tweety en Bertje.
Re: compressie verhouding
Fijn dat je het gevonden hebt!
De eer komt dan vooral toe aan Tweety, die de juiste diagnose stelde.
De eer komt dan vooral toe aan Tweety, die de juiste diagnose stelde.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd