welke benzine 95 of 98 ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 22468Bericht Ron »

In de dop?
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 22480Bericht Bauke »

Op 2003-07-02 22:40, schreef Ron:
In de dop?
Bij mij wel.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Kagome
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 2:00 am
Locatie: Gent

Bericht: # 22591Bericht Kagome »

De koppakking is nog maar net (2 maand geleden) vervangen omdat ze lekte, dus dat kan het probleem niet zijn. *toen had ik een pracht van een stoomwolk achter m’n 4tje hangen* Ik heb het expansievaatje nu al uitgespoeld en daar kwam behoorlijk wat vuiligheid uit. Heb de motor eens later draaien en er komen geen luchtbelletjes in het expansievaatje. Had de indruk dat de koelvloeistof niet of amper circuleerde dus ik denk dat het een en ander dichtgeslibd zal zijn. Ben daarna duchtig op zoek gegaan naar de aftapplug maar ik heb niets gevonden waarvan ik dacht “dit is ‘mâ€
white and shiny !
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 22592Bericht an3s »

Ga er dan maar vanuit dat je koelsysteem verre van geweldig presteert. Koppakkingen gaan meestal stuk omdat het blok niet voldoende gekoeld wordt en krom trekt. In dat geval gaat doorspoelen waarschijnlijk niet helpen. Probeer de al eerder geplaatste tip eens om te voelen of je radiator wel overal even warm wordt. Indien ja, dan moet je het zoeken in het ontluchten van je koelsysteem of in het ergste geval in een slecht werkende waterpomp. Indien nee, dan moet je een _nieuwe_ radiator plaatsen.

Wat dat ontluchten betreft: dat is heel eenvoudig. Gewoon de dop van je radiator eraf draaien en het dopje van het ontluchtingsslangetje van de kachel eraf draaien. Vervolgens het expansievaatje losmaken en omhoog houden. De doppen er weer op draaien zo gauw er koelvloeistof zonder lucht uit komt lopen en vaatje terugplaatsen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 22615Bericht The_Underd0g »

Ik dan in belgië super met loodvervanger (omdat ik zeker wil zijn) en da werkt ook perfeckt kostprijs is 0.956/l ofzoiet en dat is nie zo onderhevig aan prijs veranderingen omdat bijna tog niemand dat tankt :razz:
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Bericht: # 22745Bericht Jakke »

Op 2003-07-02 22:09, schreef an3s:
Er zit een heel mooi overdruk ventieltje op je expansie vaatje.
Jongens wat wordt hier soms wat geluld zeg....
Ik heb de ervaring van 4 (jawel)R4'tjes: 3 ervan hadden een waterpomp die grotendeels dichtgeslibt zat. Ook de toevoer naar de verwarmingsradiator. Dit is ook een goede test: verwarming helemaal open en voelen. Als er niet veel warmte uit komt: slang bij waterpomp even losmaken en kijken of de opening nog vrij is!

Ontkalker ingieten in de radiator: als het echt erg is dan kan het goed zijn dat plots langs alle kanten water uit je radiator komt. Een nieuwe koste mij ca. 38€.

Ook opletten met doorspoelen van motor en radiator met koud water: doe dit enkel bij koude motor of door krimpen kan de cylinderkop kromtrekken en dan ben je verder van huis. Let wel dit doorspoelen is prima, maar gewoon even nadenken hé.

Als je geen vraagbaak hebt over het R4 'tje: regelmatig bij de Slechte gaan kijken, of naar de bib stappen, daar vindt je zeker wat.
succes ermee!
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 22817Bericht Bauke »

FF over die radiator: Die van mij is ook niet overal even warm, mnaar het verloop lijkt me logische, rechtsbovenaan (waar het water binnenkomt) het warmst en linksonderin het koelst. Dit lijkt me een goed teken, maar kan het zijn dat iik me vergis?

Verder heb ik gisteren met mijn nieuwe stroboscoop de contacthoek gesteld. Sinds ik na vijf minuten vertwijfeld rijden ook de vacuumvervroeger weer heb aangesloten loopt ie als een zonnetje! :smile:
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22831Bericht Folkert »

Op 2003-07-15 09:27, schreef Bauke:
FF over die radiator: Die van mij is ook niet overal even warm, mnaar het verloop lijkt me logische, rechtsbovenaan (waar het water binnenkomt) het warmst en linksonderin het koelst. Dit lijkt me een goed teken, maar kan het zijn dat iik me vergis?
Dat is alleen maar een goed teken als de thermostaat net open gaat. Als die volledig openstaat moet je hele radiateur warm zijn.
Cas
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 02, 2003 2:00 am
Locatie: maastricht

Bericht: # 24688Bericht Cas »

Is er een specfiek koelvloeistof dat in het tankje moet of kan er ook gewoon water in?

Kan ik anders direct de radiateur bijvullen?
Cas
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 02, 2003 2:00 am
Locatie: maastricht

Bericht: # 24690Bericht Cas »

Op 2003-06-30 20:30, schreef schoapke:
eens in de zoveel keer dat ik er aan denk. gooi ik er wat 98 met loodvervanger in anders gewone 98. F6je loopt op 95
Toch maar eens opzoek gaan naar zo'n dingetje denk ik.
heb een f6je, is 95 beter voor 'm? en waarom eigenlijk?
bedankt.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24697Bericht Ron »

Géén water!
Koelvloeistof.
Ik koop het goedkoopst bij het Kruidvat.

Primair bijvullen in het expansievaatje.
Als daar niks meer in zit dan moet je je koelsysteem bijvullen en ontluchten, nadat je jezelf de vraag hebt gesteld hoe het leeg kan raken.

98 in je 4 is het best, maar 95 kan ook zonder problemen, al zou het op de langere termijn problemen kunnen opleveren met je kleppen. Slechte ervaringen zijn er overigens niet of nauwelijks.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-15 17:06 ]</font>
Plaats reactie