Bij even voorstellen kun je vinden wie ik ben en wat m’n plan is. even voorstellen
In dit draadje wil ik graag de belevenissen van het project met jullie delen. Ook zal ik hier advies vragen en ongevraagde (opbouwende) kritiek is altijd welkom. (Dan huil ik ’s avonds wel weer in m’n bedje).
Voor m’n werk maak ik best veel km’s. Door het thuiswerken ivm Corona heb ik opeens tijd over. Al lang had ik het plan om een oude auto a la ‘wheeler dealers’ op te knappen. Zie: [https://www.youtube.com/watch?v=sKO30nq ... eJudikhail]Weeler Dealers R4[/url] (Je kunt een soort van gebrekkige NL ondertiteling aanzetten

Voor m’n eerste vakanties met m’n vrouw begin jaren tachtig mochten we de r4 van m’n schoonmoeder mee. Met de Alpenkreuzer er achter....

Nu ben ik min of meer met m’n eerste liefde getrouwd en qua auto… ook die liefde is niet overgegaan. Dus bij het zoeken ‘wat gaan we opknappen’ kwam tussen ford taunus 12m, vw kever, golf type I toch steeds de R4 weer bovendrijven. Maar dan wel die met dat klepje….
Bijkomend voordeel van de R4 is, al dan niet after-market, dat er nog veel te koop is, er relatief eenvoudig aan te sleutelen is en qua prijzen (hoewel ook relatief) e.e.a. ook nog te overzien is.
Je gaat zoeken, marktplaats, autoscout enz. enz. Gezien mijn ervaring met auto’s (0,0) wilde ik het een beetje overzichtelijk houden.. dus niet enorm veel laswerk. Mooie exemplaren in Italië en Frankrijk. Wel weer gedoe met ophalen, rdw, taalproblemen en tja op foto’s lijkt alles mooi wat nu als het na 1500 km sturen met aanhanger toch niets is…Dus het terug naar het aandachtsgebied NL.
Ik kwam er al gauw achter dat met mijn wensen de R4 in het jaar van verkoop ongeveer net zoveel in gulden kostte dan wat hij nu 45 jaar later in euro’s moet kosten. En ja ja inflatie enzo maar toch

Na wat heen en weer ge-mail… (de vorige eigenaar was monteur bij een grote werkgever in Nederland waar ze van die groene kleding dragen)… kreeg ik best een goed gevoel bij wat er te koop stond. Er is technisch al het e.e.a. ander gedaan aan de auto en qua roest ziet het er veel belovend uit. Dit zou hem wel een kunnen worden… op naar Brabant.
Binnenkort zal ik de eerste rit (oei oei) en de eerste reparaties met jullie delen en natuurlijk alles wat er nog komen gaat