Pagina 1 van 2
Geplaatst: vr jun 20, 2003 2:57 pm
door Rudi
Tja, het moest er een keer van komen, de auto vertikt het om te starten en daaropvolgend aan te slaan. Er is totaal geen actie waarneembaar onder de motorkap? Afgelopen weekend in Tubbergen geweest, toen ookal niet geheel probleemloos(kwam niet boven de 80, geen acceleratie) en nu dit. Is dit een logisch gevolg ervan of 2 losstaande gevallen, 850-je je laat me in de steek.
Geplaatst: vr jun 20, 2003 3:44 pm
door Bauke
Echt helemaal niks? maar wel contactlampjes??
Dan gok ik toch andermaal op de startmotor of het relais ervan (hoor je een klik?)of de voeding ervan. Is in principe snel te tsjekken en evt fiksen. Revisie Startmotor kost alleen wel ff 80 zeuri o.i.d.
Dit alles staat wel helemaal los van het niet harder dan 80 rijden overigens...
Geplaatst: vr jun 20, 2003 9:50 pm
door Ron
Je hebt inderdaad minimaal twee problemen.
Geplaatst: vr jun 20, 2003 10:09 pm
door Jan-Geert
is je massa goed ?? en de plus leiding?
Geplaatst: vr jun 20, 2003 11:14 pm
door Folkert
Was dat die groene F4?
Geplaatst: ma jun 23, 2003 8:36 pm
door Rudi
Ja Folkert, inderdaad , die groene F4.
Het blijft een rare auto, heb ik eerst start problemen, carburateur eruit en reinigen.
Vervolgens geen acceleratie op de snelweg(iets waar jij geen problemen mee hebt)70 km/h en worden ingehaald door vrachtauto's, jakkes. En tot slot, wil het kreng ook niet starten, dus ook geen tik. Maar ik had al die keren wel een radio in gebruik!!! Wat gebeurt er als ik deze zou verwijderen, juist, alle problemen opgelost.
Geplaatst: ma jun 23, 2003 10:17 pm
door Bauke

Alle problemen? (de autotechnische dan) Ik vind het een acceleraadsel....
Geplaatst: ma jun 23, 2003 11:41 pm
door Folkert
Rudi, meen je nou echt dattie het na het verwijderen van de radio weer perfect doet? Klinkt wel heel frappant. Doch wederom een bijzonder mooi viertje (vooral de kleur...) gered!
Geplaatst: di jun 24, 2003 12:11 pm
door The_Underd0g
héhé mischien is er iet mis met de aansluiting van uw radio, je hebt hem tog niet in serie gezet ofzo ipv parallel over de accu

mijn autoradio staad rechtstreeks over de accu (met zekering er tussen) geen problemen
Geplaatst: wo jun 25, 2003 12:20 am
door Rudi
Het probleem loste zichzelf op, omdat ik na Tubbergen huiswaarts reed, zonder licht, met veel moeite hangend achter een vrachtwagen en vond dat het <gedimd groot licht> aan moest. Door het licht aan te zetten kwam er een smeulende geur vanonder bij de radio vandaan. Meteen het licht uit en op een parkeerplaats de radio ontkoppeld, wat bleek tot mijn stomme verbazing...ik kon weer accelereren, de vrachtwagen werd netjes ingehaald en ook het stotteren was voorbij. Blijft alleen de startmotor over? En jawel Hr. Folkert hij was gered van de ondergang.
Geplaatst: wo jun 25, 2003 11:25 pm
door Folkert
Klinkt wel heel goed/gemakkelijk... Overigens ook de laatste keer dat je me met meneer aangesproken hebt!
Geplaatst: wo jun 25, 2003 11:34 pm
door Rudi
Ik kan er ook niks aan doen, Folkert (zo goed), ja het lijkt allemaal erug gemakkelijk te gaan, totdat ik 's ochtends de hamer weer nodig had om de startmotor op gang te brengen. Nu is mijn vraag...Er zit daar een stekkertje, is dat niet te omzeilen middels een vast contact ofzo?
Geplaatst: do jun 26, 2003 4:40 pm
door The_Underd0g
al de startmotoren van R4 hebben vroeg of laat wel eens een probleem mijnen start heel goed behalve dat deze soms vrij ronddraait zonder de motor mee aan te drijven dan ist het gewoon stoppen met starten ff wachten en terug proberen en dan is die weg, hamer heb ik nog niet nodig gehad haal je startmotor er eens uit en reviseerd deze ff
Geplaatst: do jun 26, 2003 5:41 pm
door Rudi
Kan ik die dan zelf reviseren?
'T zou wel makkelijk zijn, doe ik nog iets . geef me maar een tip, of help me een eind op weg. Ik heb hier in de omgeving wel een bedrijf zitten, dat die dingen reviseerd.
Geplaatst: vr jun 27, 2003 12:15 am
door The_Underd0g
ik had ergens een beschrijving van starmotoren te reviszeren maar vind ze niet direckt. maar volgens mij moet da lukken zelf ge haalt hem uiteen kuist alles wa vuil is smeert de plaatsen met bewegende delen (behalve koolborstels dan) en steekt deze terug helemaal ineen, verschil was in dienen boek stond bij op wa ge moest letten enzo