voorwielophanging
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
voorwielophanging
ik weet de naam effe niet, maar die busjes waar de draagarm op scharniert, 2 per bout, waar de draagarm mee vast zit; ik hoorde van iemand dat ze deze vervangen met soort teflon bussen in plaats van de originele dingen. wie kan me daarover meer vertellen daar ik niet zeker ben van deze dingen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: voorwielophanging
Bovenste draagarm bedoel je? Dat zijn de silent blocks: https://www.renault4onderdelen.nl/Webwi ... agarm.html
Waarom zou je daar iets anders willen plaatsen dan het origineel? Het zijn maar scharnierpunten, je wagen gaat er niet strakker door sturen of veren.
Waarom zou je daar iets anders willen plaatsen dan het origineel? Het zijn maar scharnierpunten, je wagen gaat er niet strakker door sturen of veren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: voorwielophanging
ja, die bedoel ik. Teflon zou beter zijn maar ik twijfel of het beter is...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: voorwielophanging
Hallo heren, deze rubbers hebben wel degelijk invloed op de vering en weggedrag. Daarom ook pas de lange bout aandraaien als de wagen met de wielen op de grond staat. De bussen zitten dan vast en de rubber vervormt dan nog bij in en uitveren. Groeten Lordje
Re: voorwielophanging
Hoi Leo, het vastzetten van de bout zoals jij omschrijft is bedoeld om het rubber veerweg te laten hebben beide kanten op. Als je de bouten aandraait met de auto opgekrikt zouden de rubbers kunnen scheuren bij de eerste keer (diep) inveren.
De rubbers zijn niet stug genoeg om daadwerkelijk bij te dragen aan vering/demping van de auto: dat nemen de torsiestaven en schokdempers voor hun rekening.
De rubbers zijn niet stug genoeg om daadwerkelijk bij te dragen aan vering/demping van de auto: dat nemen de torsiestaven en schokdempers voor hun rekening.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: voorwielophanging
Kan zijn, maar de vraag ging over het verschil tussen teflon (waarschijnlijk wordt urethaan bedoeld) en origineel. Niet over het verschil tussen nieuw en versleten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: voorwielophanging
Wat slijt het snelst of langzaamst dan ? Zal allebei wel vrij lang mee gaan waarschijnlijk.