even voorstellen
Geplaatst: di aug 06, 2019 12:35 pm
Hallo.
Mijn naam is Jaap Binnerts, en sinds kort de eigenaar van een ( Spaanse) 1987 R4 Tl ( 1108 cc) De reden van de keuze voor een R4 waren 1e Ik heb weinig met moderne auto,s , Eerder had ik al eens een op de Citroen 2cv gebaseerde Lomax 223. 2e Voor ons huis in Spanje zocht ik een leuke, praktische auto, bij voorkeur een klassieker zijn, maar wel geschikt voor dagelijks gebruik. Tot voor kort had ik hier in Spanje een Peugeot Partner 2.0 diesel. Voor mij een heel fijne, praktische auto. Helaas moeten in Spanje diesel furgeons ( bestelwagens) ouder dan 10 jaar hier iedere 6 ( ZES) maanden ITV ( apk) gekeurd worden. Anders dan in Nederland kan dat niet bij iedere APK garage, maar uitsluitend bij een toegelaten ITV station. Voor mij is dat OF Malaga ( 25 minuten rijden, maar heel klant onvriendelijk en keuren iedere oude diesel regelmatig af op emissie waarden. OF ik moet naar Mijas, 45 minuten rijden, maar daar zijn ze iets minder streng. Na 3 a 4 keer een herkeuring op emissie, heb ik de Partner verkocht,Er moest wel een andere auto komen, waar ook onze 3 honden in vervoerd kunnen worden. Ook vangen we regelmatig fosterhonden op. Daarmee viel de 2cv af ( besteleend is een furgeon, moet ook iedere 6 maanden, evenals de Renault F6) De R4 is voor ons een heel plezierige auto "voor erbij" ( 2e auto is een Fiat Panda 2015) Na enig zoekwerk vond ik een geschikte R4. ( mocht iemand vd club in Spanje gaan kijken naar een R4,...duik direct ONDER de auto en check het onderstel.) Spuitwerk in Spanje is vgl met Nederland erg goedkoop. Ik heb zeker 6 a 7 R4,s gezien met een 100% strak koetswerk. op een totaal verrot onderstel!!
Mijn naam is Jaap Binnerts, en sinds kort de eigenaar van een ( Spaanse) 1987 R4 Tl ( 1108 cc) De reden van de keuze voor een R4 waren 1e Ik heb weinig met moderne auto,s , Eerder had ik al eens een op de Citroen 2cv gebaseerde Lomax 223. 2e Voor ons huis in Spanje zocht ik een leuke, praktische auto, bij voorkeur een klassieker zijn, maar wel geschikt voor dagelijks gebruik. Tot voor kort had ik hier in Spanje een Peugeot Partner 2.0 diesel. Voor mij een heel fijne, praktische auto. Helaas moeten in Spanje diesel furgeons ( bestelwagens) ouder dan 10 jaar hier iedere 6 ( ZES) maanden ITV ( apk) gekeurd worden. Anders dan in Nederland kan dat niet bij iedere APK garage, maar uitsluitend bij een toegelaten ITV station. Voor mij is dat OF Malaga ( 25 minuten rijden, maar heel klant onvriendelijk en keuren iedere oude diesel regelmatig af op emissie waarden. OF ik moet naar Mijas, 45 minuten rijden, maar daar zijn ze iets minder streng. Na 3 a 4 keer een herkeuring op emissie, heb ik de Partner verkocht,Er moest wel een andere auto komen, waar ook onze 3 honden in vervoerd kunnen worden. Ook vangen we regelmatig fosterhonden op. Daarmee viel de 2cv af ( besteleend is een furgeon, moet ook iedere 6 maanden, evenals de Renault F6) De R4 is voor ons een heel plezierige auto "voor erbij" ( 2e auto is een Fiat Panda 2015) Na enig zoekwerk vond ik een geschikte R4. ( mocht iemand vd club in Spanje gaan kijken naar een R4,...duik direct ONDER de auto en check het onderstel.) Spuitwerk in Spanje is vgl met Nederland erg goedkoop. Ik heb zeker 6 a 7 R4,s gezien met een 100% strak koetswerk. op een totaal verrot onderstel!!