Pagina 1 van 1

Geplaatst: za jun 07, 2003 6:59 pm
door martijn lagerweij
ff vraagje
ik heb mijn hoofd en drijfstanglagers van mijn alpine blok vervangen bij het in elkaar zetten alles vol met olie gegoten. Wat blijkt alles in elkaar en loopt vliegwiel heel moeilijk rond als ie eenmaal rondloopt gaat ie makkelijker maaar nog steeds zwaarder dan normaal Heeft iemand ervaring met nieuwe lagers en inlopen Graag zou ik willen weten of het normaal is dat ie zo zwaar loopt of dat er iets mis is
PS timing van nokkenas is goed. Als ik twee drijfstang lagers los maak loopt ie makkelijker Het ligt mijns inziens aan de drijfstanglagers maar zou graag ff wat meer info willen
Bij voorbaat dank GRtn

Geplaatst: za jun 07, 2003 8:25 pm
door Gast
Heb je wel de lagerkappen bij de juiste drijfstangen gedaan????


Groeten Ton

Geplaatst: zo jun 08, 2003 1:37 pm
door martijn lagerweij
Nou... bij de krukas waren ze genummerd maar bij de drijfstanglagers niet en er zat (hoop ik ) geen verschil in zo op het eerste gezicht. Is er een speciale volgorde voor dan??

Geplaatst: zo jun 08, 2003 1:56 pm
door Ton
Je moet wel de kap bij de juiste drijfstang houden,heb je ze genummerd of afgetekend??

groeten Ton

Geplaatst: ma jun 09, 2003 12:52 am
door martijn lagerweij
nee helaas ik dacht aangezien juist krukas lagers wel genummerd waren en drijfstanglagers niet dat het niet uitmaakte
Heb nu een probleem dus???

Geplaatst: ma jun 09, 2003 8:42 pm
door Ron
Volgens de boeken wel. Er was er nog eentje die verzuimd had op te schrijven. Hij heeft het gewoon op de bonnefooi weer teruggezet.
Ik weet niet meer wie dat was. Normaal doe ik een search, maar er begint zo een film die ik wil zien.

Geplaatst: wo jun 11, 2003 3:40 pm
door martijn lagerweij
De lagerschalen zijn inderdaad gepaart en op de bonnefooi terugzetten levert erg veel schade op Je krijgt krukas zowat niet rondgedraaid. Na uurtje puzzelen en slijtagestrepen op drijfstangen en voelen of drijfstangen en lagerschalen goed op elkaar overgaan heb ik het toch voor elkaar gekregen dank voor de reacties Volgende keer maar merken stuk makkelijker

Geplaatst: di jun 17, 2003 6:18 pm
door cyclofrene
dat ben ik maar het zit nog niet in elkaar.
en dat was ook een normaal 1100 blok. by the way, ik heb de juiste kappen wel bij de juiste drijfstang en de juiste kappen bij de hoofdlagers. alleen niet meer de juiste cilinders bui de juiste zuigers. en ik weet de plekken van de drijfstangen niet meer. maar ik zie het vanzelf, en als het aan puin loopt dan heb ik een wijze les geleerd.

wat namelijk mijn probleem is met het boek, is dat ze niet vertellen wat er gebeurt als je de pruttel op de verkeerde plek zet. ik bedoel knalt je de hele zooi voor je kanis als je de motor start, krijg je overmatige slijtage. draait je motor achteruit :smile: ik weet het niet en de boeken vertellen dit ook niet.

met andere woorden wacht ff tot ik hem in elkaar heb zitten dat moet ongeveer deze week zijn en dan vertel ik wel even of de zooi wil draaien en of het bij mij bijvoorbeeld ook zwaarder draait..

heb je trouwens ook zuigereverend vervangen?? en daar ook een beetje olie aangedaan?? want dan vind ik het nog niet zo vreemd dat de rommel wat zwaarder draait, want die zuigerveren moeten eerst weer inlopen op de cilinderwand, en nieuwe lagers en en en (zoals alles) een optelsommetje van de wrijving.

tering want een verhaal ik wacht de anwoorden wel even af

pppfffffff
blaren op mijn vingers.

Geplaatst: di jun 17, 2003 9:37 pm
door Ron
't Was nog best te volgen.

Geplaatst: wo jun 18, 2003 8:49 am
door Bauke
En die film dan?

Geplaatst: do jun 19, 2003 10:03 am
door martijn lagerweij
tja eh tja Had geen zuigerveren vervangen. Ik denk dat je wel lichtjes probleem hebt Want bussen en krukas zijn toch wel gepaard met drijfstang en zuigers Kijk ff goed naar de slijtpatronen Is monnikenwerk maar moet haast goed gaan. Ook heeft het vervangen van zuigerveren vrijwel geen effect op de wrijving Daar bedoel ik mee: Je moet hem dan nog zo redelijk makkelijk rond kunnen draaien.

Succes