Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Ik heb een GTL uit 1983 rijd geweldig leuk - ik vind de oudere modellen wel leuker om te zien - is een oudere motorkap met oa. ronde knipperlichten gewoon over te zetten of zijn de maten toch net wat anders
Thanks Wout
Thanks Wout
- Hanz
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Oude motorkappen (pre-GTL) horen bij een motor met naar achteren geplaatste (smalle) radiator. Ter vergroting van de stijfheid hebben die twee schuine balken (of 1 schuine en 1 gebogen), die niet over de (brede) radiator van de nieuwere modellen, die naar voren is geplaatst, passen. Daarvoor hebben deze laatste modellen een versteviging in de bocht.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Ik rij al jaren met een 1e type motorkap op een 1100 cc motor f4.
Ik heb de oude strips eruit geslepen, en vervangen door en gebogen cv leiding variant die ik
Met montagekit heb vastgelijmd.
Groet dick
Ik heb de oude strips eruit geslepen, en vervangen door en gebogen cv leiding variant die ik
Met montagekit heb vastgelijmd.
Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
blauwe F4 had een 1300 ts blok r5.
hier heb ik een oude motorkap front in een nieuw type motorkap gelast,
groet dick
hier heb ik een oude motorkap front in een nieuw type motorkap gelast,
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Om het voor W2R4 wat duidelijker te maken:
alle kappen met ronde knipperlichten hebben spijlen binnenin die bij jouw GTL conflicteren met de radiateur:
Je kunt dus niet zomaar een kap met ronde knipperlichten overzetten. Wat wel kan is de bestaande kap aanpassen: rechthoekige gaten dicht lassen en er ronde voor in de plaats maken. Of zoals Dick aangeeft de spijlen van zo'n oud type kap aanpassen. De eerste optie ligt wat mij betreft het meest voor de hand.
alle kappen met ronde knipperlichten hebben spijlen binnenin die bij jouw GTL conflicteren met de radiateur:
Je kunt dus niet zomaar een kap met ronde knipperlichten overzetten. Wat wel kan is de bestaande kap aanpassen: rechthoekige gaten dicht lassen en er ronde voor in de plaats maken. Of zoals Dick aangeeft de spijlen van zo'n oud type kap aanpassen. De eerste optie ligt wat mij betreft het meest voor de hand.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Oude onderdelen op “nieuwe” R4
Thanks voor de info - kan dus wel maar vraagt om wat improvisatie
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am