Pagina 1 van 3

Valse lucht, nog steeds.....

Geplaatst: do nov 22, 2018 8:56 pm
door 84-ML-48
Op mijn 845 motor zit een Zenit 32IF7. Hij trekt onder de voet valse lucht aan. Met remmenreiniger spuiten levert flinke toerenverhoging op. Het rijdt beroerd en is zeker niet meer af te stellen. Stationair lopen is ook niet echt haalbaar... zonder choke valt hij stil.

Ik bven al bezig geweest het pakkingen vervangen, er is wel wat verandering maar geen noemenswaardig resultaat. Van onder naar boven heb ik, spruitstuk - pakking - verstevigingsplaat die ook onder twee kopbouten zit - pakking - kunststof plaat - pakking - carburateur

Heeft íemand goede ervaring met vloeibare pakking?
Of zijn er andere dingen die bij deze carburateur aandacht behoeven?
Zijn er meer dingen aan de hand dan die valse lucht?
Ik had zelf niet aan de co schroef gezeten, dag voor de rdw keuring bleek die helemaal dicht te staan, de keurmeester heeft het co wel goedgekeurd na afstellen maar echt mooi lopen, ho maar, het wordt steeds slechter....
Enkel met volgas doet ie het probleemloos

Re: Valse lucht

Geplaatst: do nov 22, 2018 9:24 pm
door Tweety
Het vlakken van de voet zal waarschijnlijk wel wat helpen. Een glasplaat en wat wet/dry schuurpapier van oplopende fijnheid (tot 400 ofzo) Vloeibare pakking in de buurt van een carburateur doe ik liever niet.

Re: Valse lucht

Geplaatst: do nov 22, 2018 9:28 pm
door 84-ML-48
Is het een kwaal dat die water gekoelde verwarmde voet krom trekt?

Re: Valse lucht

Geplaatst: do nov 22, 2018 11:36 pm
door harbourseal
84-ML-48 schreef: do nov 22, 2018 9:28 pm Is het een kwaal dat die water gekoelde verwarmde voet krom trekt?
Ik heb 2 van die verwarmde voet carburateurs en bij geen van beide problemen. Denk niet dat het daar aan ligt.

Tussen het vlinderklep stuk en de carburateur zit ook nog een plastic tussenstuk met twee pakkingen kijk daar eens naar. En weet je zeker dat de plastic pakking onder het vlinderklep stuk nog goed is?

kijk eens naar de carburateur voet en als die krom is schuren zoals tweety dat beschreef

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 10:22 am
door Bertje
84-ML-48 schreef: do nov 22, 2018 9:28 pm Is het een kwaal dat die water gekoelde verwarmde voet krom trekt?
Nee, dit komt door te hard aantrekken. Kleppendeksels en carburateurvoeten worden regelmatig te hard vast gesjord.

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 10:53 am
door Hanz
Bertje schreef: vr nov 23, 2018 10:22 am Nee, dit komt door te hard aantrekken. Kleppendeksels en carburateurvoeten worden regelmatig te hard vast gesjord.
Wat is dan precies het effect van het te vast sjorren van de carburateurvoet? (ik heb ook last van een kromme voet gehad bij mijn 28IF)

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 11:03 am
door 84-ML-48
Zit er ook een pakking tussen de eigenlijke carburateur en het gedeelte waar koelwater door stroomt?

Met een spiegel en voelermaar 0.05 geconcludeerd dat het niet krom is...
Weliswaar bungelend aan de waterslangen. Heb nog even geen zin om de waterslangen af te koppelen.
Als ik het weer loshaal dan compleet met de twee kopbouten om de steunpilaar ook zeker weten valse lucht vrij te monteren.
Ik verdenk wel sterkt de carburateur zelf. Met pakkingen zelf list het niets op.

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 11:44 am
door harbourseal
Hoi, Ik heb 2 Solex Seia carburateurs op mijn F6 en op de 845 Sinpar.
Daar is de verwarmde voet los te halen van de eigenlijke carburateur daar zit ook zo een plastic warmte barriere tussen met twee pakkingen. Ik weet niet hoe het zit met de Zenith 32.

Bij mijn F6 was de plastic pakking op het spruitstuk kapot daar had ik dus wat valse lucht vandaan.
Bij de Sinpar is alles nieuw.

Hoeveel speling zit er op de vlinderklep as?

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 11:47 am
door 84-ML-48
Iemand een exploded view van de Zenith 32IF7?
In de kluwer staat ie niet

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 12:21 pm
door harbourseal
https://www.ruddies-berlin.de/32If2Zenith.htm

hier zit een plaatje onder hij heeft idd een losse voet waar de vlinderklep in zit.

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 12:31 pm
door 84-ML-48
Top. Ik ga naar op zoek naar een juiste pakking daarvoor

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 1:42 pm
door 84-ML-48
Bedoel je met vlinderklep de gasklep?
Kan een zelf geknipte pakking van pakkingpapier daar ook volstaan?

Re: Valse lucht

Geplaatst: vr nov 23, 2018 9:46 pm
door harbourseal
Lijkt mij afdoende. Aan bijde kanten van de plastic warmte barrière.

Re: Valse lucht

Geplaatst: za nov 24, 2018 1:08 pm
door 84-ML-48
Dat gedaan en nog steeds valse lucht....
Hoe kan ik duidelijk constateren of er te veel speling op de gasklepas zit?
Is dat op te lossen met een revisiesetje?
Deze bijvoorbeeld?
https://www.renault4onderdelen.nl/Webwi ... 32-IF.html
Of is het einde carburateur?

Re: Valse lucht

Geplaatst: za nov 24, 2018 5:01 pm
door loeka-nl
Speling op de as van de gasklep ga je niet met een revisie setje verhelpen !
Het kan zijn dat de keerring versleten is!
Maar meestal heb je speling op de as
Oplossing : uitdraaien en er nieuwe bussen in zetten Daar heb je wel een draaibank voor nodig !