Ploffen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- mfjtenhave
- Berichten: 44
- Lid geworden op: za jan 15, 2011 5:49 pm
- Locatie: Zelhem
Ploffen
Hallo,
De motor van mijn 4f4 slaat snel af en bij het terug schakelen begint de motor te ploffen. Iemand een idee? Ik vermoed dat het de ontsteking is maar dat is een 1-2-3ontsteking die werkt toch altijd!?
De motor van mijn 4f4 slaat snel af en bij het terug schakelen begint de motor te ploffen. Iemand een idee? Ik vermoed dat het de ontsteking is maar dat is een 1-2-3ontsteking die werkt toch altijd!?
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Ploffen
Timing kan niet helemaal lekker staan.
Heb je na montage gekeken hoe de vervroeging staat met een stroboscoop?
Heb je na montage gekeken hoe de vervroeging staat met een stroboscoop?
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- mfjtenhave
- Berichten: 44
- Lid geworden op: za jan 15, 2011 5:49 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Ploffen
Dat heb ik niet gedaan, ik heb hem destijds door Ruud Wind laten inbouwen. Moet de verdeelkap en rotor ook niet een keer vervangen worden? Hij loopt er nu ruim 3 op.
Re: Ploffen
Zit er een vacuumdoosje op? Zo is, is dit nog goed en ook aangesloten?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Ploffen
Lezen bertje, het is een 123.
Ook een 123 heeft zo af en toe een nieuwe kap rotor en kabels nodig.
En ook een 123 kan verlopen ook al kan hij zelf wel het een en ander opvangen met de ingebouwde software.
Ook het slangetje naar de vacuüm vervroeging kan gaan lekken.
Ook een 123 heeft zo af en toe een nieuwe kap rotor en kabels nodig.
En ook een 123 kan verlopen ook al kan hij zelf wel het een en ander opvangen met de ingebouwde software.
Ook het slangetje naar de vacuüm vervroeging kan gaan lekken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- mfjtenhave
- Berichten: 44
- Lid geworden op: za jan 15, 2011 5:49 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Ploffen
Kijk daar heb ik wat aan! Dankjewel mede Renault 4 klussers. Ik ga het controleren en meteen een boiler cool bobine er in zetten, dat schijnt het beste te zijn.
Nogmaals bedankt, Maarten.
Nogmaals bedankt, Maarten.
Re: Ploffen
Ik héb gelezen, Robert. Je bevestigt zelf dat ook een 123 een vacuumaansluiting heeft (ook een 123 moet weten hoeveel onderdruk er is om het ontstekingstijdstip goed te kunnen bijregelen).harbourseal schreef: ↑di okt 16, 2018 5:45 pm Lezen bertje, het is een 123.
(...)
Ook het slangetje naar de vacuüm vervroeging kan gaan lekken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Ploffen
Geen vacuüm doosje, maar een sensor.
Kom eens kijken hoe het zit met de 123.
Is echt een prima systeem.
Kom eens kijken hoe het zit met de 123.
Is echt een prima systeem.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Ploffen
Ploffen en afslaan is een gebrek aan brandstof, carb. te arm stationair afgesteld!
gr. Jan.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Ploffen
Heb hetzelfde euvel, ook met een 123 ontsteking! Ik ga alle afstellingen even nalopen. Even vraag voor de zekerheid. Als je voor de auto staat en je kijkt op de afstel merktekens op het koppelingshuis, dan is van voren gezien de linker het BDP en de streep iets naar rechts 6 gr. voorontsteking.
Als ik nu afstel met de stroboscoop (vacuümslang los) en deze vooraf instel op 6 gr. voorontsteking, moet dan het merkteken op het vliegwiel in lijn liggen met het BDP merkteken op het koppelingshuis (linker streepje) of juist het merkteken rechts ervan (6 gr.)??
En is het bij jullie ook zo, dat het lastig te zien is omdat het merkteken op het vliegwiel best heen en weer schommelt? Graag hoor ik jullie reactie.
gr. Michiel
Als ik nu afstel met de stroboscoop (vacuümslang los) en deze vooraf instel op 6 gr. voorontsteking, moet dan het merkteken op het vliegwiel in lijn liggen met het BDP merkteken op het koppelingshuis (linker streepje) of juist het merkteken rechts ervan (6 gr.)??
En is het bij jullie ook zo, dat het lastig te zien is omdat het merkteken op het vliegwiel best heen en weer schommelt? Graag hoor ik jullie reactie.
gr. Michiel