Herrie
Geplaatst: za okt 06, 2018 9:45 pm
Hallo,
Vandaag de eerste, lange trip met mijn vier gemaakt en wel naar het magazijn in Beneden-Leeuwen. Dankzij Goos (en een nieuw setje contactpuntjes) weer een heerlijk lopend motortje, een recht stuur, een boel geleerd en veel plezier gehad. Enorm bedankt daarvoor!!
Wat mij op zowel de heenreis als de terugreis in negatieve zin is opgevallen, is de enorme herrie in de auto. De gtl die ik jaren geleden had, maakte zo’n herrie niet, meen ik mij te herinneren. Natuurlijk is het motortje goed hoorbaar, maar bij het intrappen van de koppeling bleef er ongelooflijk veel geluid over. De lagers van de wielen zijn volgens mij in orde (ga ik nog wel even heel goed checken) dus ik vermoed een andere oorzaak. Wat ik mij kan voorstellen (op basis van gezond verstand, niet op basis van kennis of kunde) is dat er veel rubbers in de ophanging zitten die hun soepelheid met de jaren hebben verloren en dat daardoor ieder trillinkje maximaal de koets binnenkomt. Maar misschien is het wel iets anders. Aan de banden ligt het niet (zijn alle vier net nieuw en van een goed merk).
Iemand tips of ideeën hoe ik dit stapsgewijs kan onderzoeken?
Groeten Martin
Vandaag de eerste, lange trip met mijn vier gemaakt en wel naar het magazijn in Beneden-Leeuwen. Dankzij Goos (en een nieuw setje contactpuntjes) weer een heerlijk lopend motortje, een recht stuur, een boel geleerd en veel plezier gehad. Enorm bedankt daarvoor!!
Wat mij op zowel de heenreis als de terugreis in negatieve zin is opgevallen, is de enorme herrie in de auto. De gtl die ik jaren geleden had, maakte zo’n herrie niet, meen ik mij te herinneren. Natuurlijk is het motortje goed hoorbaar, maar bij het intrappen van de koppeling bleef er ongelooflijk veel geluid over. De lagers van de wielen zijn volgens mij in orde (ga ik nog wel even heel goed checken) dus ik vermoed een andere oorzaak. Wat ik mij kan voorstellen (op basis van gezond verstand, niet op basis van kennis of kunde) is dat er veel rubbers in de ophanging zitten die hun soepelheid met de jaren hebben verloren en dat daardoor ieder trillinkje maximaal de koets binnenkomt. Maar misschien is het wel iets anders. Aan de banden ligt het niet (zijn alle vier net nieuw en van een goed merk).
Iemand tips of ideeën hoe ik dit stapsgewijs kan onderzoeken?
Groeten Martin