Passing trekhaak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Passing trekhaak
Iemand een idee hoe deze trekhaak bevestigd moet worden? Is 2 cm smaller dan de afstand tussen de balken, horen hier spacers bij? Verder mis ik volgens mij gaten in de balk voor de de hoekijzertjes die er aan de voorkant op zitten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Passing trekhaak
Dat lijkt me gewoon niet de juiste trekhaak.
Re: Passing trekhaak
Hmmm, dat zou lullig zijn. Is mij wel als r4 trekhaak verkocht.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Passing trekhaak
Is wel juist horen alleen twee bussen bij. Dan een langere bout.
Project rodeo6b schiet op.
Re: Passing trekhaak
Thnx voor de input, Erik! Je zegt 2 bouten, dit zijn de achterste neem ik aan. Hoe hoort het dan vooraan? En hoor ik daar nieuwe gaten voor te boren? Lijkt me vreemd eigenlijk...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Passing trekhaak
Dat lijkt mij de draagkracht niet ten goede te komen. Hoe dichter tegen de balk, hoe beter, lijkt me.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Passing trekhaak
Ik denk dat je bij deze een probleem gaat hebben met de sluiting van het reservewieldrager dat op de koets hangt
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Passing trekhaak
Zou kunnen, weet niet of ik de trekhaak in voor-achter-richting helemaal representatief heb neergelegd. Maar als je gelijk hebt, dan is dit dus geen R4 trekhaak. Wat denk jij, Erik?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Passing trekhaak
@ Bertje,
De kleine gaten aan de zijde van de kogel zitten vast aan de bumperdrager. De kogel zit immers ruim voor de bumper.
Je zet hem daar vast en draait dan het geheel naar boven, zodat je de grote gaten kunt boren. Voor zover ik weet zitten die gaten je die halverwege de balk.
Bij trekhaken gaat het met name over het opnemen van trekkrachten. Daar zijn die twee grote bouten voor die met een bus door de draagarm lopen.
Omdat de (vertikale) kogeldruk max 30 kg oid mag zijn, zijn die twee M8 boutjes door de bumpersteunen ruim voldoende
De kleine gaten aan de zijde van de kogel zitten vast aan de bumperdrager. De kogel zit immers ruim voor de bumper.
Je zet hem daar vast en draait dan het geheel naar boven, zodat je de grote gaten kunt boren. Voor zover ik weet zitten die gaten je die halverwege de balk.
Bij trekhaken gaat het met name over het opnemen van trekkrachten. Daar zijn die twee grote bouten voor die met een bus door de draagarm lopen.
Omdat de (vertikale) kogeldruk max 30 kg oid mag zijn, zijn die twee M8 boutjes door de bumpersteunen ruim voldoende
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Passing trekhaak
de grote gaten (andere kant als de kogel) zitten precies op de plek waar bouten van de achteras op vast zit, dus niet zo maar ergens gaten boren in de balk...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Passing trekhaak
Dank heren, jullie zeggen dus dat de haak (veel) verder naar achteren moet. Volgende week nog eens kijken dan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Passing trekhaak
volgens mij horen de gaten in de achterbalken voor de montage van een trekhaak, aan de binnenzijde vd balk buisjes te hebben, de bout gaat dan door een buis die in de balk zit zodat je de balk niet stuk kan buigen met het aandraaien van de bout.
Re: Passing trekhaak
de kogeldruk bij stilstand ! als je er mee gaat rijden komt er toch behoorlijk wat meer op hoor, in allerlei richtingen.RVIER schreef: ↑vr jul 20, 2018 11:40 am Bij trekhaken gaat het met name over het opnemen van trekkrachten. Daar zijn die twee grote bouten voor die met een bus door de draagarm lopen.
Omdat de (vertikale) kogeldruk max 30 kg oid mag zijn, zijn die twee M8 boutjes door de bumpersteunen ruim voldoende
Re: Passing trekhaak
Ik had een zelfde trekhaak jaren terug. Had twee pasbussen gemaakt tussen balk en trekhaak. Alleen de gaten kwamen wel overeen.
Project rodeo6b schiet op.
Re: Passing trekhaak
Hallo Bertje ik heb nog wel een trekhaak staan, kunnen we wel eens vergelijken. Nee niet voor de verkoop!!!!!!!!!. Groeten Lordje