Pagina 1 van 2

Passing trekhaak

Geplaatst: di jul 17, 2018 11:27 pm
door Bertje
Iemand een idee hoe deze trekhaak bevestigd moet worden? Is 2 cm smaller dan de afstand tussen de balken, horen hier spacers bij? Verder mis ik volgens mij gaten in de balk voor de de hoekijzertjes die er aan de voorkant op zitten.

Afbeelding

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: wo jul 18, 2018 4:27 pm
door jandoe1000
Dat lijkt me gewoon niet de juiste trekhaak.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: do jul 19, 2018 8:25 am
door Bertje
Hmmm, dat zou lullig zijn. Is mij wel als r4 trekhaak verkocht.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: do jul 19, 2018 2:03 pm
door Erik
Is wel juist horen alleen twee bussen bij. Dan een langere bout.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: do jul 19, 2018 4:17 pm
door Bertje
Thnx voor de input, Erik! Je zegt 2 bouten, dit zijn de achterste neem ik aan. Hoe hoort het dan vooraan? En hoor ik daar nieuwe gaten voor te boren? Lijkt me vreemd eigenlijk...

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: do jul 19, 2018 4:25 pm
door jandoe1000
Dat lijkt mij de draagkracht niet ten goede te komen. Hoe dichter tegen de balk, hoe beter, lijkt me.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: do jul 19, 2018 11:38 pm
door marcGTL.BE
Ik denk dat je bij deze een probleem gaat hebben met de sluiting van het reservewieldrager dat op de koets hangt

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: vr jul 20, 2018 10:45 am
door Bertje
Zou kunnen, weet niet of ik de trekhaak in voor-achter-richting helemaal representatief heb neergelegd. Maar als je gelijk hebt, dan is dit dus geen R4 trekhaak. Wat denk jij, Erik?

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: vr jul 20, 2018 11:40 am
door RVIER
@ Bertje,

De kleine gaten aan de zijde van de kogel zitten vast aan de bumperdrager. De kogel zit immers ruim voor de bumper.
Je zet hem daar vast en draait dan het geheel naar boven, zodat je de grote gaten kunt boren. Voor zover ik weet zitten die gaten je die halverwege de balk.

Bij trekhaken gaat het met name over het opnemen van trekkrachten. Daar zijn die twee grote bouten voor die met een bus door de draagarm lopen.
Omdat de (vertikale) kogeldruk max 30 kg oid mag zijn, zijn die twee M8 boutjes door de bumpersteunen ruim voldoende

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: vr jul 20, 2018 1:30 pm
door R4F6GTX Automaat
de grote gaten (andere kant als de kogel) zitten precies op de plek waar bouten van de achteras op vast zit, dus niet zo maar ergens gaten boren in de balk...

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: vr jul 20, 2018 6:09 pm
door Bertje
Dank heren, jullie zeggen dus dat de haak (veel) verder naar achteren moet. Volgende week nog eens kijken dan.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: za jul 21, 2018 12:57 am
door Tweety
volgens mij horen de gaten in de achterbalken voor de montage van een trekhaak, aan de binnenzijde vd balk buisjes te hebben, de bout gaat dan door een buis die in de balk zit zodat je de balk niet stuk kan buigen met het aandraaien van de bout.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: za jul 21, 2018 1:00 am
door Tweety
RVIER schreef: vr jul 20, 2018 11:40 am Bij trekhaken gaat het met name over het opnemen van trekkrachten. Daar zijn die twee grote bouten voor die met een bus door de draagarm lopen.
Omdat de (vertikale) kogeldruk max 30 kg oid mag zijn, zijn die twee M8 boutjes door de bumpersteunen ruim voldoende
de kogeldruk bij stilstand ! als je er mee gaat rijden komt er toch behoorlijk wat meer op hoor, in allerlei richtingen.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: za jul 21, 2018 8:20 am
door Erik
Ik had een zelfde trekhaak jaren terug. Had twee pasbussen gemaakt tussen balk en trekhaak. Alleen de gaten kwamen wel overeen.

Re: Passing trekhaak

Geplaatst: zo jul 22, 2018 7:26 pm
door lordje
Hallo Bertje ik heb nog wel een trekhaak staan, kunnen we wel eens vergelijken. Nee niet voor de verkoop!!!!!!!!!. Groeten Lordje