Extra (grote) radiator

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 20369Bericht Ron »

Maar al te vaak staan trekkende auto's stil op de warme periferique. Hoop trekken, weinig koelwind, en koken maar.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 20371Bericht Goof »

Zoals ik al zei, fijn een tweede fan monteren met handschakeling in het dashboard.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 20372Bericht Goof »

Overigens is dat idee van de verwarming open zetten ook niet zo slecht, maar ik kan je wel vertellen dat het alles behalve aangenaam is, als het toch al zo warm is. Ik weet nog dat ik vroeger als klein menneke met pappie en mammie en het zusje in een oude 25GTS met een caravan erachter naar italië op vakantie ging. In de gotthart ging dan ook altijd de verwarming open, en de handgeschakelde fan aan, want anders vond die 25 het niet fijn. En ik weet wel dat ik het zelden zo warm heb gehad als tijdens die 14 km's tunnel
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 20377Bericht David »

Op 2003-05-21 11:26, schreef Da-Goof:
Overigens is dat idee van de verwarming open zetten ook niet zo slecht, maar ik kan je wel vertellen dat het alles behalve aangenaam is, als het toch al zo warm is. Ik weet nog dat ik vroeger als klein menneke met pappie en mammie en het zusje in een oude 25GTS met een caravan erachter naar italië op vakantie ging. In de gotthart ging dan ook altijd de verwarming open, en de handgeschakelde fan aan, want anders vond die 25 het niet fijn. En ik weet wel dat ik het zelden zo warm heb gehad als tijdens die 14 km's tunnel
Haha, dat klopt! Mijn vriendin vond het ook niet zo'n goed idee, die zat ook met een rooie kop naast me toen we de alpen overtrokken afgelopen zomer! Maar ja, ik had pas nieuwe cilinderbussen en zuigers die aan het inlopen waren en dus extra wrijving ondervonden dus extra heet werden... Goed idee, zo'n extra van, Da-Goof!!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 20395Bericht Alain Prost »

Verwarming aan of uit heb ik geen last er van.... cabrio :cool:
Gast

Bericht: # 20402Bericht Gast »

bij een F4 kun je dat klein stukje dak dat openkan erafhalen en dan raampjes open lekker windje :smile: btw volgens mijn garagist heeft een 850cc een zeer goeie cooling en zal deze niet heet lopen, 1100cc moet je zeker zijn dat uw fan niet stilvalt tijdens de reis. Beter deze gewoon altijd avtief zetten termostaat regelt de temperatuur tog zodat moter niet te koud gaat worden (ook niet teveel plankgas rijden dat stookt uw motertje ook heet)
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 20489Bericht Leuverink »

Vorig jaar met de f6 naar France geweest. Ik zal je zeggen, de verwarming moest maar al te vaak ff aan. Poeh en dan krijg je het zweet wel op je rug hoor, als je dat nog niet had. Je bent zwaar beladen en dan lekker door de bergen heen, dan word je viertje echt wel warm hoor. Als je stopt ff lekker op het contact laten staan, voor de vent(jes). best een goed plan om er twee op te bouwen, niet eens zo'n moeilijk karweitje en het scheelt een boel narigheid.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 20515Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb deze zomer in de Zwitsers bergen ook de blower op de kachel veelvuldig gebruikt (4 man erin en een vouwwagen erachter). En mijn hartslag bereikte een recordwaarde toen vlak voor de Gotthardt tunnel de blower het niet meer deed... Ik zag mezelf al met een kokende ellende midden in die kleretunnel staan. Godzijdank ging dat goed, de tunnel is behhorlijk vlak. Bleek later te liggen aan soldeerverbinding op de schakelaar, was waarschijnlijk allang niet meer zo heet geweest. Ik ga dit weekend aan de gang met de koelwaterslangen en radiator, en dan ga ik er maar vast een tweede fan op zetten met verbinding naar een dashboard schakelaar. Hoe zeker je dit ding af ?
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 20516Bericht rodeo4 »

Kun je die tweede fan eigenlijk niet gewoon parallel schakelen met de eerste fan? Zodat ze dus beiden op de thermoschakelaar zitten.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 20517Bericht Bauke »

Alles kan, maar wat is wijsheid?
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 20537Bericht Alain Prost »

Op 2003-05-23 14:27, schreef Bauke:
Alles kan, maar wat is wijsheid?
Nou Bauke.... Ik rij vanaf mijn 18, "4tjes" en met vakantie ga ik naar/op Corsica... gewoon gtltje, GT TURBO, CABRIO... en nooit koelingsproblemen gehad, dus instapen en doiiieeennnn!!! :wink:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 20542Bericht Folkert »

Wijsheid is een nieuwe radiateur: dan heb je nergens last van!
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 20591Bericht Alain Prost »

Wijsheid.... misschien thuis blijven :lol:
Gebruikersavatar
rodeo4
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 23, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 20599Bericht rodeo4 »

Op 2003-05-23 14:01, schreef rodeo4:
Kun je die tweede fan eigenlijk niet gewoon parallel schakelen met de eerste fan? Zodat ze dus beiden op de thermoschakelaar zitten.
om ff hierop door te gaan:
Wat heeft een schakelaar in je dashbord aan voordelen. Je thermocantact gaat aan als je motor te warm wordt, en alleen dan heb je die extra koeling nodig. Als je hem met de hand schakeld staat ie alleen maar onnodig aan, of nog erger vergeet je hem een keer aan te zetten en wordt je motor te heet...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 20630Bericht Ron »

Dan gaat je lampje branden.
Plaats reactie