Extra (grote) radiator

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 23604Bericht Folkert »

Dat is ook wel heel veel belading voor zo'n lief klein elfhondertje...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 23630Bericht Willem de Zwijger »

Ja, het is behoorlijk aan de grens van wat er kan met een f6, maar ik wil maar zeggen dat je met een dubbele fan net even meer kunt doen dan met een enkele fan. En dat is precies waar je in vakantie tijd op uit bent.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 23644Bericht Folkert »

psies!
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 23884Bericht philip »

dan hebben jullie mijn e-mail adres zeker nog niet gechecked ,want wat ik nu hoor klinkt mij als muziek in de oren !
als ik namelijk niet met auto's bezig ben dan ben ik of schijt golfsurfboards aan het shapen,of aan het repareren of ik ben schijt golfsurfles aan het geven!
't is niet voor niks merlin.surfboards@12move.nl
en wat betrefd het eerste bericht over die koeling is een oliekoelertje niks ?
je kan zo op de sloop van een m*rc*d*s benz 200 diesel oliek. kopen voor € 15,- en wat losse aansluit wartels kosten ook weinig,misschien ken je zelfs wat van een ander type renault nemen wat gelijk past,maar dat weet ik niet!
misschien iemand suggesties???????????
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 23885Bericht philip »

zie oproep
elders in dit forum bij div.
SURFWEDSTRIJD r 4 rijders only
groetjes philip
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23890Bericht Bauke »

Mmmmoliekoeling lijkt me dan weer wat overdreven, maar het klinkt wel leuk. Loop die olie dan door de kanalen waar nu het koelwater door loopt?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23891Bericht Bauke »

schijt golfsurfboards, het blijft grappig :lol:



_________________
----- Veni Vidi Vieri -----

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-08-05 10:53 ]</font>
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 23894Bericht Willem de Zwijger »

Hoe krijg je in vredesnaam de olie naar buiten, naar een koeler ? Zitten er ergens aansluitingen ?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23900Bericht Ron »

Je zou iets kunnen bouwen op de plek van je oliefilter. Of op je carterplug een aansluiting maken met een pompje, en dan weer terug laten gutsen in je kleppendeksel of zo.
Ik zou er niet aan beginnen.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 23902Bericht an3s »

Op 2003-08-05 08:43, schreef Bauke:
Mmmmoliekoeling lijkt me dan weer wat overdreven, maar het klinkt wel leuk. Loop die olie dan door de kanalen waar nu het koelwater door loopt?
Het klokje slaat de klepel een klein beetje mis Bauke :wink:

Het gaat niet over olie ipv water of koelvloeistof, maar over het koelen van de motorolie. Motoren die relatief veel vermogen moeten leveren in verhouding tot de cilinderinhoud (bijv. turbomotoren) zijn gevoelig voor te heet worden van de motorolie en voeren die daarom vaak door een los radiatortje of een warmtewisselaar die bij in het koelwatercircuit zit.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23910Bericht Bauke »

:oops: Het was dus nog vroeg... ik schaam me eigenlijk een beetje voor deze stompzinnigheid. niet koelen mèt maar koelen vàn olie uiteraard. Ik had de melk wel horen klotsen maar wist niet waar de tepel hangt. Maar goed Ron en ander turbo rijders, hebben jullie oliekoeling?

_________________
----- Veni Vidi Vieri -----

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-08-05 10:56 ]</font>
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 23922Bericht Folkert »

Yeps
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23938Bericht Ron »

Ikke ook. Al vind ik het maar een rottig klein dingetje. Staat nog aan de lucht te koelen ook. Niet eens een fan d'r op of zo.
Heb altijd m'n vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke oppervlaktes, maar tot nu toe heb ik meer problemen met de koeling van m'n koelvloeistof dan met die van de olie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-05 21:17 ]</font>
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 23975Bericht Folkert »

Heb jij een olietemperatuurmeter dan?

Overigens is het correcte woord warmtewisselaar, want hij zit achter de radiateur gemonteerd. Wanneer de olie kouder is dan de lucht uit de koelwaterradiateur, dan warmt deze de olie eerst nog eens lekker op... En dat is heel belangrijk, want die moet op temperatuur zijn voordat je gaat trappen...
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 23979Bericht Ton »

Het nadeel van de olie"radiateur" is dat hij pas op zou warmen als de thermostaat van het koelsysteem opengaat en de radiateur dus daadwerkelijk warm wordt,nou zal dat met deze buitentemperaturen wel redelijk snel gaan,maar in de winter duurt dit errug lang......

Het mooiste is idd een olie/koelvloeistof warmtewisselaar,dan warmt de olie veeeeel sneller op!

Groeten Ton
Plaats reactie