Pagina 1 van 1
fan
Geplaatst: vr mei 25, 2018 12:22 am
door R4F6GTX Automaat
hoe zat het ook al weer... ik heb mijn werkplaatsboek niet in de buurt dus ik kan het electrisch schema niet bekijken, waar komt de stroom van de koelventilator ook al weer vandaan? mijn eigen F6 is niet meer origineel dus dat ik niet te vergelijken...
Re: fan
Geplaatst: vr mei 25, 2018 9:33 am
door RVIER
van een directe +. Via het themocontact schakelt hij naar de massa
zo kan de fan ook doorlopen als het contact af staat.
vr gr Fons
Re: fan
Geplaatst: vr mei 25, 2018 2:58 pm
door Tweety
d'r zit ook nog een schuif-connectortje (faston) ter hoogte van de oliepeilstok.
Re: fan
Geplaatst: vr mei 25, 2018 4:26 pm
door R4F6GTX Automaat
ja, dat dacht ik ook maar die is dus nergens te vinden...
Re: fan
Geplaatst: vr mei 25, 2018 6:58 pm
door Bertje
Inderdaad directe plus. Kluwer zegt aansluiting 1 op het contactslot (zwarte draad). Dan via thermoswitch naar ventilatormotor. Andere aansluting vd ventilatormotor ligt op de versnellingsbak aan de massa (aftakking vd massakabel vd startmotor).
Re: fan
Geplaatst: za aug 08, 2020 10:06 pm
door Gertjan Glaslicht
De orginele Fan ging enorme herrie produceren. Lagers versleten... Vandaag een andere fan geplaatst, werkt als een tierelier...
Re: fan
Geplaatst: ma aug 10, 2020 9:16 am
door Bertje
Mooi compact ding. Hoe zit-ie vast?
Re: fan
Geplaatst: do aug 13, 2020 11:17 am
door Gertjan Glaslicht
Zit gewoon met vier tie-wraps door de radiateur heen vast
Re: fan
Geplaatst: do aug 13, 2020 5:30 pm
door lordje
Van welk merk auto is deze origineel?
Re: fan
Geplaatst: za aug 15, 2020 2:26 pm
door Bertje
Gertjan Glaslicht schreef: ↑do aug 13, 2020 11:17 am
Zit gewoon met vier tie-wraps door de radiateur heen vast
Ben benieuwd of de koellamellen dat op den duur overleven. Lijkt me zaak te zorgen dat de ventilator spelingsvrij vast zit, anders rammelt deze tijdens het rijden en beschadig je op den duur genoemde lamellen.