Pagina 1 van 1

Wie heeft er ervaring met de 334 versnellingsbak.

Geplaatst: di aug 22, 2017 10:51 pm
door harbourseal
Wegens aanhoudende lekkage uit mijn Sinpar versnellingsbak vraag langs deze weg wie mij kan helpen met het vervangen van alle papieren pakkingen voor ander papier of vloeibare pakking. De keerringen zijn allemaal al vervangen.
Het is een 334 versnellingsbak met twee helften. Het enige verschil met de normale 334 is een extra uitstulping asn de zijkant met daaraan de aftakas naar achteren.
Het scheiden van de twee helften en het loshalen van de tandwielen durf ik zelf niet aan.

Re: Wie heeft er ervaring met de 334 versnellingsbak.

Geplaatst: wo aug 23, 2017 10:19 am
door Bertje
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil wel eens meekijken. Heb je er documentatie bij?

Re: Wie heeft er ervaring met de 334 versnellingsbak.

Geplaatst: wo aug 23, 2017 10:46 am
door R4F6GTX Automaat
gezien de ervaringen die jij hebt die je opgelopen hebt met diverse R4 dingen denk ik ook wel dat je dit voor elkaar krijgt...

Re: Wie heeft er ervaring met de 334 versnellingsbak.

Geplaatst: wo jan 10, 2018 8:03 pm
door harbourseal
Vandaag eindelijk wat gedaan aan de versnellingsbak van de Sinpar.
Ik zou hulp krijgen van iemand van de CAR. Maar om de agenda's te synchroniseren bleek erg moeilijk.
Vooral min agenda was erg vol en onregelmatig werken in een ziekenhuis helpt daar niet aan mee.

Ik had de versnellingsbak in November al verwijderd. Nu moest hij ook nog uit elkaar.
Iedere keer een beetje.

Vandaag was ik zover om de moeren die de tandwielen van de vierde versnelling en van de primaire as op hun plaats houden te lossen.
Even in een MR uit 1973 gekeken waar gelukkig ook de 334 versnellingsbak in staat.
Met de versnellingsbak in een motorstandaard. Een dop 27 erop en met een verlengde moordenaar rustig drukken.
De moeren kwamen los en toen was het verder een eitje.

De delen gescheiden vloeibare pakking erop en de boel weer lichtjes op elkaar. Morgen natrekken om de boel echt dicht te maken.

Hopelijk komend weekend de bak weer aan de motor koppelen.

En weer een ervaring rijker.

Overigens zagen de tandwielen en alles aan de binnenkant er erg goed uit Na 50 jaar.
Zegt iets over de kwaliteit van dat oude spul denk ik