Pagina 1 van 1
Geplaatst: vr mei 09, 2003 10:56 pm
door Moonenb
Mijn vraag gaat niet over een R4 of R6, maar over een R8 met een 1108cc motor welke ook in de R4 ligt. De auto loopt perfect stationair, loopt goed tot ongeveer 2500 toeren, maar gaat daarna lopen alsof hij verzuipt. Het probleem wordt erger zodra ik de vacuumvervroeger van de verdeler aansluit. Contactpunten, condensator, bougies, etc heb ik reeds vervangen. Ontsteking staat goed. Carburateur schoon gemaakt, benzinepomp en tank bekeken. Ook verdeler uit elkaar gehad. Wat ik zo vreemd vind is dat het probleem erger wordt als ik de vacuumvervroeger op de verdeler aansluit. De afstelling hiervan heb ik ook al op alle standen gehad. Ik weet even geen dingen meer om te onderzoeken. Heeft een van jullie misschien een goede tip.
Alvast bedankt!!!
Geplaatst: vr mei 09, 2003 11:11 pm
door Ron
Kan je lucht er wel bij? Filter bijvoorbeeld. Al lijkt dat in combinatie met je vervroeger onlogisch.
En anders pak je toch gewoon één van je andere Reno's? Tjessis...
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-05-09 23:13 ]</font>
Geplaatst: vr mei 09, 2003 11:17 pm
door Ron
En wat gebeurt er allemaal met je (versleten) carburateur als je je gasklep open trekt? Al eens geïnspecteerd? Wellicht een mechanisch probleem, of wordt je chokeklep meegetrokken ofzo.
Aangenomen dat het niet de vervroeger is die je al bekeken (en getest) hebt.
Geplaatst: vr mei 09, 2003 11:40 pm
door an3s
Ja maar, als je zonder de vervroeger aan te sluiten aan de 2500 toeren komt dan staat je verdeler toch veel te vroeg???
Een 1100 motor loopt zonder de vervroeger toch nooit het hele traject goed? Als je bij een te vroeg afgestelde verdeler de vacuumvervroeging ook nog eens zijn werk laat doen is het logisch dat het daar alleen maar erger van wordt.
Geplaatst: vr mei 09, 2003 11:48 pm
door Ron
Ik ging er maar van uit dat een verdeler niet spontaan verdraaid is en dat de ontsteking goed was afgesteld, want gecontroleerd.
Geplaatst: za mei 10, 2003 1:45 pm
door The_Underd0g
die vacium vervroeging is eigenlijk een verlating omdat bij stationair draaien de piston nog niet zo snel voorbij het dode punt is dan bij hoge toeren, de gewichtjes in je stroomverdeler zorgen voor de vervroeging mischien zijn deze wel stuk of verkeerd afgesteld? Niet dat ik zoveel van onstekingen weet maar mischien hé.
Geplaatst: za mei 10, 2003 8:14 pm
door Moonenb
Alvast erg bedankt voor de reacties. Ik zal in ieder geval morgen nog eens goed naar de ontsteking en het tijdstip daarvan kijken. Ik houd jullie op de hoogte en kom indien nodig terug met een vervolg op deze hulpvraag.
Groeten,
Bert
Geplaatst: zo mei 11, 2003 11:27 am
door Moonenb
Ik heb het volgende gedaan. Andere verdeler gepakt (en toevallig nog oorspronkelijke verdelerkap). Probleem is verholpen. Nu nog uitzoeken wat er toch mis kan zijn met die verdeler. Ik heb hem al uit elkaar gehad, contactpunten vervangen, gesmeerd, en zoals ik al schreef, ook zonder vacuumspul werkt hij niet goed, dus moet ook nog ergens anders in zitten. Hierover iemand nog tips?
In ieder geval bedankt allemaal. Ik rij nu weer rond in mij R8.