maargoed, is de manier die ik in die paint afbeelding ff geschetst heb juist?
en nee, ik heb de auto niet rijdend weg gezet, we hebben er nogal wat problemen mee gehad.
om je de situatie een beetje te vertellen:
het is een R4 die gefabriceerd is in spanje. het was de auto van de vader van mijn vrouw.
en omdat het dus de auto is van haar vader willen we er niet zomaar afschijd van nemen.
in spanje heb ik de wiellager aan 1 kant vervangen, de remschijven aan allebij, en de remcilinders gerestaureerd en later heeft mijn vrouw omdat ik al aan het werk was in frankrijk de andere kant in een werkplaats laten doen.
op het moment werken we in frankrijk en zijn we afgelopen zomer hier naartoe gereden vanuit spanje.
toen we aan kwamen, deed de ventilator het niet en daardoor is ie oververhit geraakt en is de koppakking kapot gegaan.
dus toen hebben we de koppakking vervangen. omdat de kop er toch af was hebben we hem compleet schoon gemaakt en de Ölabstreifringen ook maar meteen vervangen. ding weer in elkaar gezet, kleppen afgesteld en toen liep die weer als een zonnetje.
tot we een raar geluid kregen wat steeds harder werd en alle lagers vervangen waren zijn we naar een andere garage gegaan in frankrijk, die zijden dat de aandrijfassen en de versnellingsbak kapot waren.
dus ik een andere R4 zoeken hier in frankrijk, heb ik een F6 gevonden voor 100E met lopend blok, aandrijfassen en versnellingsbak.
mooi, ik dus die motor van de gekochte franse F6 dr uit gehaald, overgezet in de R4 kom ik dr achter dat de motorsteunen niet hetzelfde zijn, ik die dus aangepast, blokje dr goed in, alles aansluiten en dan kom ik dr achter dat de bakabeling niet hetzelfde is en de dynamo ook niet.
blokje er weer uit, versnellingsbak van franse F6 op het blok van de Spaanse R4 en de startmotor ook omdat die beter liep.
blokje er weer in, alles op zn plek , wil ik starten en kom ik dr achter dat de startmotor niet evenveel tandjes heeft.
ik dus proberen om die startmotor dr uit te halen zonder het blok dr uit te halen, lukt niet.
dus, blokje we weer uit, kom ik er achter dat de wiellager die in de werkplaats vervangen zou nmoeten zijn niet vervangen is nog maar 2 kogels had en alleen ingevet was. dus oude versnellingsbak van het originel blok weer terug op zn blokje,wiellager vervangen en de oude startmotor er in en blokje weer terug.
zo veel moeite voor een kapotte wiellager...... en een garage die je zoals altijd oplicht
ondertussen weer verhuisd en dus de wagen naar het nieuwe huis gesleept.
nu heb ik tot maandag vakantie, de vrouw is al weer aan het werk en moet ik hem voor maandag klaar hebben anders word het fietsen naar mn werk. en hier in frankrijk zijn de heuvels groter dan in Nederland......
dus nee, hij is niet echt rijdend weg gezet....
ik zal zo nog meer fotoos maken.....