Hoi allemaal,
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik het tandwiel voor de ontsteking nu juist heb? Willen jullie even meekijken?
Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc
Zoals je hem getekend hebt staat het grootste deel van de meenemer van het vliegwiel af.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc
Ik zat er dus naast.. Ik kreeg onderstaand toegestuurd, opgelost zo
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc
Dit laatste plaatje dat je van Angel gekregen hebt, is wel van een Cleonblok.
Gelukkig draait de verdeler dezelfde kant op bij een Ventoux blokje dus de plaatsing is goed zoals hij in die tekening staat.
Succes met de verdere opbouw
Gelukkig draait de verdeler dezelfde kant op bij een Ventoux blokje dus de plaatsing is goed zoals hij in die tekening staat.
Succes met de verdere opbouw
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc
Heren,
Het tandwiel moet misschien wel onder 60 graden worden geplaatst, maar omdat het een schuine vertanding heeft verdraait het bij het zakken. Bij de Cleon-motor (1100cc) moet het uiteindelijk haaks uitkomen (zie onderstaande), bij de Billancourt (850cc) is het meen ik niet anders.
Test: 1e cilinder (vliegwielzijde) in compressiestand zetten (dus sleufje op vliegwiel in lijn met markering op versnellingsbak én beide kleppen dicht, anders zit je er 1 krukasomwenteling naast) en dan kijken of de rotor van de verdeler inderdaad naar het contactpunt in de verdelerkap wijst van de bougie van cilinder 1.
Het tandwiel moet misschien wel onder 60 graden worden geplaatst, maar omdat het een schuine vertanding heeft verdraait het bij het zakken. Bij de Cleon-motor (1100cc) moet het uiteindelijk haaks uitkomen (zie onderstaande), bij de Billancourt (850cc) is het meen ik niet anders.
Test: 1e cilinder (vliegwielzijde) in compressiestand zetten (dus sleufje op vliegwiel in lijn met markering op versnellingsbak én beide kleppen dicht, anders zit je er 1 krukasomwenteling naast) en dan kijken of de rotor van de verdeler inderdaad naar het contactpunt in de verdelerkap wijst van de bougie van cilinder 1.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd